اولین‌های دفاع مقدس/ 125

اولین فرماندهان شهید در سانحه هواپیما

در هفتم مهر ماه سال 1360 یک فروند هواپیمای سی 130 در حوالی کهریزک سقوط کرد که حامل پیکرهای پاک جمعی از شهدای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، مجروحان جنگ تحمیلی و نیز عده‌ای از برجسته‌ترین چهره‌های ارتش اسلام بود.
کد خبر: ۲۶۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ - 23October 2017
اولین فرماندهان شهید در سانحه هواپیما

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در حادثه سقوط هواپیمای سی 130 در تاریخ هفت مهر 1360، سرداران رشید اسلام، سرلشکر ولی الله فلاحی رییس ستاد مشترک، سرتیپ جواد فکوری مشاور ستاد مشترک و فرمانده سابق نیروی هوایی، سرتیپ سید موسی نامجو وزیر دفاع، یوسف کلاهدوز قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محمد جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر به خیل شهدا پیوستند.

تجلیل امام امت از این شهدای عالی قدر که همه توان ایمانی و تخصصی خود را در خدمت پیروزی اسلام و شکست متجاوزان گذاشته بودند، می تواند گویای عظمت خدمات آنان باشد.

امام امت در پیام خود به مناسبت این واقعه تاسف بار، فرمودند: «اینان خدمتگزاران رشید و متعهدی بودند که در انقلاب و پس از پیروزی انقلاب با سرافرازی و شجاعت در راه هدف و در حال خدمت به میهن اسلامی به جوار رحمت الهی شتافتند ... چه سعادتمند بودند این شهیدان که دین خود را به اسلام  و ملت شریف ایران ادا نموده و به جایگاه مجاهدین و شهدای اسلام شتافتند.»

این هواپیما اواین هواپیمایی بود که در جریان دفاع مقدس دچار سانحه شد و در آن فرماندهان عالی رتبه جنگ به شهادت رسیدند.

بنا بر این گزارش، هواپیمای حامل آیت‌الله شهید محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولین کشوری که توسط هواپیماهای جنگی عراق مورد هدف قرار گرفت، دومین هواپیمای حامل مسئولان، ساقط شده در دفاع مقدس به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها