شهر مهمان لاله هاست-2

حضور شهدا عطر و بوی سالهای دفاع مقدس را پراکنده می‌کند

جامعه، هر از چند گاهی نیازمند تلنگر معنوی است و با حضور شهدا در فضای جامعه، عطر و بوی خوش سالهای دفاع مقدس در همه جا پراکنده می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۹ - 02September 2013

حضور شهدا عطر و بوی سالهای دفاع مقدس را پراکنده می‌کند

محمدامین پوررکنی مسئول انجمن راویان فتح دفاع مقدس خوزستان، در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: حضور دگرباره شهدا در جامعه باعث میشود حال و هوای هشت سال دفاع مقدس و عواملی که باعث موفقیت ما شد، فراموش نشود.

پورکنی که در مراسم تبادل شهدای ایرانی و پیکرهای عراقی حضور داشته، در توصیف حال و هوای آن روز بیان کرد: هنگام تبادل شهدا وقتی پیکرها وارد مرز شد حال و هوای خاصی حاضران را فرا گرفت و استقبال شایستهای از فرزندان میهن به عمل آمد.

وی ادامه داد: آن روز این عزیزان از سفر برگشته با استقبال خاصی چه از جهت تشریفات نظامی و چه از جهت فضاهای معنوی وارد میهن عزیزمان شدند.

پوررکنی اظهار کرد: هنگام تبادل شهدا فضای خاص و کم نظیری در منطقه حاکم بود. البته هرجا شهدا حضور داشته باشند معنویت را نیز با خود به همراه میآورند.

مسئول انجمن راویان فتح دفاع مقدس خوزستان، بیان کرد: هنگام تبادل شهدا وقتی پیکرها وارد مرز شد حال و هوای خاصی حاضران را فرا گرفت و استقبال شایستهای از فرزندان میهن به عمل آمد.

وی افزود: آن روز این عزیزان از سفر برگشته با استقبال خاصی چه از جهت تشریفات نظامی و چه از جهت فضاهای معنوی وارد میهن عزیزمان شدند. بسیاری از جوانها با تماشای تابوت شهدا اشک میریختند و فضای معنوی خاصی حاکم بود.

پوررکنی بیان کرد: به طور حتم در دل جوانانی که آن زمان را درک نکردهاند سوالات فراوانی ایجاد شده و آنها در پی یافتن پاسخ هستند. جوانان میپرسند شهدا چرا رفتند و فلسفه شهادت چیست؟ بازماندگان قافله دفاع مقدس نیز موظفند جوابگوی این پرسشها باشند.

وی ادامه داد: تشییع شهدا باعث روشن شدن حقانیت ما در دفاع مقدس ایجاد بینش عمیق معنوی میشود.

مسئول انجمن راویان فتح دفاع مقدس خوزستان، خاطرنشان کرد: جوان امروزی با دیدن شهدا با خود میگوید من هم میتوانم در دفاع از مملکت پیشرو بوده و در صورت لزوم جان خود را برای میهن فدا کنم.

وی اظهار کرد: شهدا به جوان امروزی این باور را میدهند که میتواند برای جامعه مفید و مثمرثمر بوده و با تاسی از آرمانهای شهدا در راه اعتلای میهن گام بردارد.

نظر شما
پربیننده ها