مدیر خبرگزاری النخیل عراق:

بارزانی به گفت‌وگوی سیاسی ایمان ندارد/ همه‌پرسی خطر بزرگی برای اقلیم کردستان است

محمد‌علی حکیم با تاکید بر اینکه همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق یک خطر جدی برای این اقلیم و شخص بارزانی بود، گفت: مسعود بارزانی طبق سیاست صدام به گفت‌وگوی سیاسی ایمان ندارد.
کد خبر: ۲۶۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ - 23October 2017
بارزانی به گفت‌وگوی سیاسی ایمان ندارد/ همه‌پرسی خطر بزرگی برای اقلیم کردستان است

محمدعلی حکیم مدیر خبرگزاری النخیل عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، اظهار داشت: اقامه شکایت قضایی از بارزانی به اتهام «توطئه علیه عراق» و برعهده گرفتن پروژه «صهیونیستی- آمریکایی» برای تقسیم عراق را دور از نظر نمی‌بینم. بارزانی علاوه بر این، متهم به سرقت منابع عراق از طریق صادرات نفت و قرار دادن سرمایه حاصل از آن در حساب شخصی خود، علاوه بر غصب حکومت اقلیم کردستان و اخراج وزرا و تعطیلی پارلمان کردستان عراق، است.

وی در ادامه افزود: مسعود بارزانی طبق سیاست صدام، به گفت‌وگوی سیاسی ایمان ندارد و اعتماد وی به امکاناتی که در اختیار دارد، باعث شده است که پیشمرگه در معرض نابودی قرار بگیرد و شکست همه‌پرستی یک خطر بزرگ برای کردستان و شخص بارزانی به حساب بیاید.

مدیر خبرگزاری النخیل خاطرنشان کرد: با کمال تأسف بارزانی نه‌تنها قبل، بعد و حین همه‌پرسی، به توصیه‌های دیگران اهمیتی نداد، بلکه فقط به حرف رژیم صهیونیستی گوش کرد که می‌خواهد امنیت عراق و منطقه را به‌هم بزند.

حکیم در پایان گفت: اهتزاز پرچم عراق و بازپس‌گیری مناطق از دست رفته در کرکوک، که با عزم نیروهای دلاور نظامی و دوراندیشی و قانون‌گرایی تصمیمات حکومت انجام شد، اراده بر وحدت سرزمینی عراق را محکم کرد. این اراده باید با پافشاری و ثبات برای اصلاح تمام خطاها در ساختار دولت در تمام جهات به استناد قانون ادامه یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار