نویسنده حوزه دفاع مقدس استان گیلان:

دچار مشکلات بودجه‌ای در حوزه کتاب دفاع مقدس هستیم

«علی سمیعی» گفت: متأسفانه برای هر کاری بودجه‌های کلانی در نظر گرفته می‌شود، اما برای کار در حوزه کتاب دفاع مقدس در مرکز استان گیلان، دچار مشکلات زیادی هستیم.
کد خبر: ۲۶۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰ - 25October 2017
برای هرکاری بودجه های کلانی داریم الا در حوزه دفاع مقدس «علی سمیعی» نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت دفاع مقدس استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: به مدت 25 سال است که وارد کار نویسندگی در حوزه دفاع مقدس شده‌ام که در این راه اولین کارم را به سفارش نیروی زمینی سپاه انجام دادم و با تلاش چهار ساله، توانستم کتاب «کارنامه توصیفی عملکرد دفاع مقدس» را به رشته تحریر در آورم که مورد توجه و استقبال بسیاری از مخاطبان دفاع مقدس کشور قرار گرفت.

وی افزود: کار برای شهدا خستگی ندارد و هیچ چیز خسته‌ام نمی‌کند، تنها چیزی که بر روحیه من اثرگذار است، عدم چاپ و نشر آثار شهدا و خانواده‌های ایثارگران است.

سمیعی گفت: متأسفانه برای هر کاری بودجه‌های کلانی در نظر گرفته می‌شود، اما برای کار در حوزه کتاب دفاع مقدس در مرکز استان دچار مشکلات زیادی هستیم.

این رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس استان گیلان که سابقه حضور در میدان های جنگ سخت را داشته و در نیروی دریایی 43 امام علی (ع)  با دشمنان انقلاب اسلامی به نبرد پرداخته است گفت: من متولد سال 1338 از بندر انزلی  می باشم که در طول هشت ساله دفاع مقدس یک نیروی فعال غریق نجات در لشکر 43 امام علی به عنوان یکی از بسیجیان این انقلاب خدمت نمودم و پس از جنگ  با توجه به توان فکری و ذوقی که در این کار داشتم وارد عرصه نوشتن در حوزه دفاع مقدس گردیدم.

سمیعی در ادامه اذعان کرد: «ما پاسداران زمین و آسمانیم» دومین کار در حوزه نویسندگی‌ام بوده و «کارنامه توصیفی عملیات نصر 4 لشکر قدس گیلان» و همچنین «ستارگان غریب سرزمین باران» نیز از دیگر کارهای من در حوزه دفاع مقدس گیلان است.

این راوی هشت سال دفاع مقدس در ادامه به آخرین اثر رونمایی شده خود برای شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: کتاب «مدافعان سرخ حرم» که در 1000 نسخه و در 360 صفحه کار نگارش آن بیش از یکسال و نیم به طول انجامید، برای دو شهید مدافع حرم استان گیلان به نام‌های «جهانگیر جعفری‌نیا» و «جواد دوربین» که هر دو شهید گران‌قدر از بندرانزلی هستند، نوشته شده است.

این نویسنده پیشکسوت دفاع مقدس استان گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: «کتاب نیلوفران سرخ سرزمین سبز» برای خانواده‌های سه و دو شهید بندر انزلی به مرحله چاپ رسیده که به علت کمبود بودجه، فعلا کار نشر آن به تعویق افتاده است.

علی سمیعی با توجه به علاقه وافر خود به کار نویسندگی و پژوهشی و فقدان همسر خود در طی یک‌سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات روحی، اما باز هم کتابی را به سفارش سپاه قدس گیلان برای شهید «حسن  محمدی خمامی» در دست پژوهش دارم که عنوان این کتاب «حر خونین گیلان» است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما در قبال خون شهدا مسئولیم و در عرصه جنگ نرم که جز تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری است نیز باید تمام تلاش خود را وقف این راه کنیم و اگر در حق شهدا کوتاهی کنیم، باید در آخرت جواب‌گوی شهدا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها