سردار رضایی عنوان کرد؛

پوشش تامین امنیت مراسم اربعین؛ اولین عملیات مشترک ایران و عراق

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اولين عمليات مشترک میان دو کشور ایران و عراق، تامین امنیت راهپیمایی عظیم اربعين است که حتی غير از مسلمان‌ها، مسيحيان نیز در آن شرکت می‌کنند که برای شیعیان، توفيق بزرگی به شمار می‌آید.
کد خبر: ۲۶۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ - 23October 2017
پوشش تامین امنیت مراسم اربعین، اولین عملیات مشترک ایران و عراق
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،  سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در جلسه شورای تامین دشت آزادگان که در سالن جلسات دروازه مرزی چذابه برگزار شد، اظهار داشت: در منطقه‌ای هستيم که هنوز نفس‌های گرم رزمندگان و جای پای شهدا احساس می‌شود که به چذابه معروف است؛ در دوران دفاع مقدس، شهدای زيادی در اين منطقه داده‌ايم و همين شهدا ناظر ما هستند، تلاش‌ها و ايثارگری‌های آنها باعث شد تا امروز به جای تبادل گلوله، توپ و تانک، زائر تردد کند.

وی افزود: با گذشت بيش از 30 سال از جنگ، در این منطقه هنوز صدای شهدا احساس می‌شود، امروز به برکت خون شهدایی که آرزوی رسيدن به کربلا را داشتند، محور کربلا به روی ما ايرانی‌ها باز شده و اين کار خدا است.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: چذابه يکی از مناطقی بود که در زمان جنگ، بيشترين هجمه آتش را داشت، بحمدالله و به شکرانه الهی و برکت خون شهدا امروز بهترين دروازه برای ورود به صحن و سرای آقا اباعبدالله (ع) همين دروازه چذابه است و خدا را شکر می‌کنيم که توفيقی حاصل شد تا اين لحظه‌ها را شاهد باشیم.

سردار رضايی از اربعين به عنوان توفيق الهی برای مردم ایران نام برد و گفت: چگونگی شکل‌گيری راهپیمایی عظیم در اربعين، عبور و مرور بيش از 5 ميليون زائر از مرز دو کشور، کار بزرگ و عجيبی است که بحمدالله اين حرکت عظيم به شکلی جهانی برقرار شده و تمامی‌ جهان متحير هستند که چگونه بيش از 20 ميليون نفر در این کنگره عظيم، گرد هم می‌آیند.

این مقام ارشد فرماندهی مرزبانی کشور با اشاره به اينکه تاکنون عمليات مشترکی با کشور عراق نداشته‌ايم، افزود: اولين عمليات مشترک میان دو کشور، تامین امنیت راهپیمایی عظیم اربعين است که حتی غير مسلمان‌ها، مسيحيان نیز در آن شرکت می‌کنند که برای شیعیان، توفيق بزرگی به شمار می‌آید.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به زيرساخت‌های تسهيل تردد زائران، خاطرنشان کرد: سال گذشته شور و حال همه دستگاه‌ها را در خدمت‌رسانی به زائران شاهد بودیم، امسال هم شاهد تلاش‌های بيش از پيش تمامی دست اندرکاران برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم هستیم که انصافا کارهای بزرگی در این رابطه صورت گرفته البته وظيفه سنگين مرزبانی در بحث تامين امنيت زائران به خوبی و با برنامه‌ريزی کامل انجام شده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار