درخواست جانباز ساروی برای دیدار با مقام معظم رهبری

جانباز 70 درصد ساروی در دیدار با رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس قول دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری را به بنده دادند و منتظرم این دیدار محقق شود.
کد خبر: ۲۶۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹ - 23October 2017
درخواست جانباز ساروی برای دیدار با مقام معظم رهبریبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با حضور در منزل «سیدحسین آملی» جانباز 70 درصد ساروی در سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جانبازان شهدای زنده هستند، اظهار داشت: جانبازان با شرایط خاصی که دارند با دادن عضوی از بدنشان هر لحظه شهید می شوند و اجرشان به میزان شهادت است.

وی جانباز آملی را نمونه کامل یک ایثارگر به تمام معنا دانست و گفت: این جانباز عزیز درس عشق و ایثار به جامعه می دهد.

مجتهدزاده همچنین از مقام همسر جانباز آملی تقدیر کرد و یادآور شد: همسران جانبازان انتخاب شدند تا مأموریت الهی شان را به خوبی انجام دهند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: داستان زندگی همسران جانبازان و ایثارگری و مجاهدت‌ها باید در قالب کتاب تدوین شود که الگویی برای نسل جوان ما است.

مجتهدزاده به پیام حضرت امام (ره) به مناسبت روز زن اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) فرمودند من زبانم قاصراست قلمم ناتوان است از توصیف دختران جوانی که برای اینکه زندگی یک جانباز را مدیریت کنند، زن جانبازانی می شوند که دست یا پا ندارند، قطع نخاعی هستند و من درود می فرستم بر این زنان.

این مسئول در ادامه ازدواج با جانبازان را نوعی عبادت دانست و بیان داشت: در خدمت جانباز و مادر شهید بودن بسیار با ارزش است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص زنان جانباز اشاره کرد و گفت: اجری که همسر یک جانباز دارد از اجری که همسر یک شهید دارد خیلی بالاتر است چون لحظه به لحظه با کسی زندگی میکند که یک عضوش شهید شد و الگوی ما این زنان هستند.

در این دیدار «سید حسین آملی» جانباز 70 درصد ساروی به نحوه جانبازی خود در سن 18 سالگی اشاره کرد و بیان داشت: در سال 63 در عملیات والفجر4 محور مریوان از ناحیه گردن و نخاع جانباز شدم.

وی در ادامه به ذکر خاطراتی از جبهه و مجاهدت های همرزمان خود پرداخت و افزود: من یک بسیجی ساده بودم و در لشکر 25 کربلا فعالیت می کردم.

جانباز آملی به رشادت های دوستان خود در جبهه ها اشاره کرد و متذکر شد: بسیاری از دوستان ما به شهادت رسیدند و خدا برای ما جانبازی را در نظر گرفت و من راضی به رضای خدا هستم.

وی به دیدار با مقام معظم رهبری در سال 93 اشاره کرد و گفت: سردار «مرتضی قربانی» فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس
قول دیدار خصوصی با رهبری را به بنده دادند و من منتظر تحقق این قول هستم.

همچنین در این دیدار «رقیه احمدی قاجاری» همسر جانباز آملی به بیان خاطراتی از زندگی خود پرداخت و به نحوه ازدواج خود با جانباز آملی اشاره کرد و افزود: برادرم با سیدحسین رفیق بود و زمینه آشنایی ما توسط برادر شهیدم «موسی احمدی قاجاری» فراهم شد.

وی به اولین دیدار با جانباز آملی اشاره کرد و گفت: اولین بار در سن بچگی سید حسین را دیدم که سالم بود و سال ها بعد در دیدار بعدی او را جانباز دیدم.

این همسر جانباز، از چگونگی ازدواج با این سید حسین آملی اشاره کرد و ابراز داشت: علاقه ما از سال 73 شکل گرفت اما برای ازدواج با مخالفت خانواده روبرو شدم و نهایت به لطف خدا سال 76 ازدواج کردیم.

احمدی قاجاری خاطرنشان کرد: اوایل زندگی به خاطر اینکه تجربه نگهداری از جانباز را نداشتم رسیدگی به سید حسین خیلی سخت بود اما به لطف خدا کم کم یاد گرفتم.

وی به اخلاق جانباز آملی اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل پایبندی من به زندگی همین اخلاق نیک جانباز آملی بود.

همسر جانباز آملی به وضعیت جسمی این جانباز دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: چند سالی است که از ناحیه کلیه بیمار هستند و دیالیز می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال 96 به بیماری سرطان خون دچار شد و تحت درمان قرار دارد.

در این دیدار که به همت دفتر مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران صورت گرفت، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس از جانباز 70 درصد آملی تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها