معاون سازمان ادبیات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

فرهنگ غنی دفاع مقدس می‌تواند فرهنگ و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد

معاون آموزشی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با بهره‌گیری از حجم بالای آموزه‌ها و دستاوردهایی که هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران به ارمغان آورده است، می‌توان فرهنگ و جامعه را تحت تاثیر قرار داد.
کد خبر: ۲۶۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ - 24October 2017
انتقال صادقانه و بدون تعصب فرهنگ ایثار و شهادت به جوانانسرهنگ «احمد یارمحمدی» معاون آموزشی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه جلسه آزمون ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» که توسط اساتید منتخب استان البرز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: دانشجویان سلایق و گرایش‌های مختلفی دارند و اساتید ما نیز دارای توانمندی‌ها و روش‌های تدریس متفاوتی هستند، با این وجود جمع‌بندی ما طی هشت سال گذشته از بازخورد دانشجویان در استان‌های مختلف، نگرش مثبت همه نسبت به مباحث درس آشنایی با دفاع مقدس بوده است.

معاون آموزشی سازمان ادبیات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در ادامه افزود: بحث دفاع مقدس برای نخستین بار اواخر سال 1384 توسط سردار شهید «احمد سوداگر» در ستاد کل نیروهای مسلح و در کارگروه‌های تخصصی شورای اسلامی دانشگاه‌ها مطرح و زیر نظر شورای انقلاب فرهنگی مصوب شد.

یارمحمدی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس موفق شد از مهرماه 1387 اولین کارگاه تربیت مدرس را برگزار کند، تصریح کرد: در هر دوره بین 80 تا 100 نفر مدرس در این کارگاه‌ها تربیت می‌شوند که در حدود 5 هزار کلاس در سراسر کشور تدریس می‌کنند و در هر ترم تحصیلی 250 تا 300 هزار دانشجو از این درس بهره‌مند می‌شوند.

معاون آموزشی سازمان ادبیات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) از دستاوردهای جنگ به عنوان برکت یاد کرده‌اند، بنابراین به خاطر حجم بالای آموزه‌ها و با استفاده از دستاوردهایی که هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران به ارمغان آورده و دارای فضای گسترده، عمیق و همه‌جانبه‌ای است، می‌توان فرهنگ و جامعه را تحت تاثیر قرار داد.

وی در پایان افزود: مجالس ائمه اطهار (ع) و برنامه‌های مربوط به شهدا مانند راهیان نور همیشه سبب تحول مثبت در نوجوانان و جوانان بوده است و هر زمان که فرهنگ ایثار و شهادت صادقانه و بدون تعصب به نسل جوان منتقل شود آنها به راحتی آن را می‌پذیرند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار