دانفورد:

داعش سعی دارد خارج از عراق و سوریه پایگاه ایجاد کند

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا گفت: داعش سعی دارد خارج از عراق و سوریه پایگاه ایجاد کند.
کد خبر: ۲۶۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ - 24October 2017
داعش سعی دارد خارج از عراق و سوریه پایگاه ایجاد کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا در کنفرانس خبری امروز اظهار داشت: «ما معتقدیم که داعش با از دست دادن «خلافت» در عراق و سوریه، سعی در ایجاد پایگاه و حضور فیزیکی در خارج از این کشورها دارد.»

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، این فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش اشاره کرد که تحقیقات اولیه در خصوص حمله به نیروهای گشت تحت حمایت آمریکا در نیجر نشان داد که این حمله توسط نیروهای شبه‌نظامی محلی مرتبط با گروه تروریستی داعش انجام شده است.

دانفورد همچنین گفته است:‌ «ارتش آمریکا به عملیات خود در نیجر با وجود حمله مرگبار اخیر ادامه خواهد داد.»

وی در ادامه تأکید کرد: «هدف نیروهای آمریکایی در نیجر، آموزش نیروهای محلی است تا آنها خود بتوانند با تهدید گروه‌های افراط گرا مواجه شوند».

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا با اعلام اینکه تحقیقات جامعی درباره این حمله انجام خواهد گرفت، تأکید کرد که پنتاگون به مردم آمریکا یک عذرخواهی بزرگ بدهکار است.

وی متعهد شد که مردم، رسانه‌ها و کنگره را در جریان تحقیقات در خصوص این حمله قرار دهد.

بنا بر این گزارش، چهار نفر از نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا روز چهارم اکتبر در یک حمله غافلگیرانه در جنوب غربی کشور نیجر کشته شدند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار