السیسی:

برای کاهش تنش کنونی با ایران تلاش می‌کنیم/ آینده سوریه را مردم این کشور تعیین می‌کنند

رئیس‌جمهور مصر در گفت‌وگو با یک رسانه غربی تاکید کرد که کشورش برای کاهش تنش کنونی با ایران تلاش می‌کند.
کد خبر: ۲۶۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ - 24October 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس 24 اظهار داشت: مصر برای کاهش تنش کنونی با ایران تلاش می‌کند.

وی افزود: روابط ما با ایران از حدود 40 سال قبل قطع شده است و ما برای کاهش تنش موجود و تضمین امنیت برادرانمان در خلیج فارس تلاش می‌کنیم.

السیسی بر حمایت کشورش از کشورهای عربی خلیج فارس تاکید کرد و گفت: مصر بخشی از امنیت ملی عربی است که شامل امنیت و ثبات کشورهای عربی خلیج فارس نیز می‌شود.

تصمیم آشتی با اخوان‌المسلمین با مردم است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد: آشتی با اخوان‌المسملین در دوره حکومت وی، در دست او نیست، بلکه با مردم است. ملت  مصر خیلی خشمگین هستند و دیگران باید این موضوع را در نظر بگیرند.

از قطر می‌خواهیم که در امور ما دخالت نکند

السیسی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود تاکید کرد که مصر، عربستان، امارات و بحرین از قطر می‌خواهند در امور دیگران دخالت نکنند و دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند.

وی افزود: ما چیز عجیبی نمی‌خواهیم. ما خواهان عدم دخالت یا عدم حمایت از تروریسم و افراطی‌ها یا سایر اقدامات هستیم و خواسته‌های مصر، عربستان، امارات و بحرین از قطر روشن است.

السیسی گفت: مصر سیاست ثابتی مبنی بر عدم دخالت در امور کشورهای دیگر را دنبال می‌کند و ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم که در امور مصر دخالت نکنند.

رئیس‌جمهور مصر اظهار داشت: کشور خاصی را نام نمی‌برم، اما برخی از کشورها با پول و سلاح از تروریسم حمایت می‌‌کنند و تروریست‌ها را آموزش می‌دهند. این کشورها همچنین از حمایت‌های معنوی و رسانه‌ای و سیاسی از تروریست‌ها دریغ نمی‌کنند.

برخی از تررویست‌ها از سوریه و عراق به مصر فرار کرده‌اند

السیسی در ادامه گفت: تروریسم فقط مصر یا کشورهای عربی را تهدید نمی‌کند، بلکه این پدیده کل منطقه خاورمیانه و همچنین اروپا را تهدید می‌کند.

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد: مبارزه با تروریسم، چالشی حقیقی برای ثبات و امنیت کل دنیا است و دولت مصر از چندین سال قبل بر ضرورت مبارزه با این گروه تروریستی تاکید می‌کند.

السیسی بر ضرورت وحدت همه کشورهای دنیا برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: غلبه بر تروریسم، تلاش‌های مشترک زیاد و اراده‌ای حقیقی می‌طلبد.

ارتش ملی سوریه مسئول برقراری امنیت در این کشور است

السیسی گفت: مصر، سیاست ثابتی را در قبال سوریه و کشورهایی که با مشکلات مواجه هستند، دنبال می‌کند و مهم‌ترین این سیاست‌ها حفظ وحدت این کشورها است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ دولت ملی در سوریه گفت: ارتش ملی سوریه مسئول انجام این ماموریت و مبارزه با تروریسم است. این تنها راه پایان دادن به هرج و مرج در منطقه، به‌ویژه در سوریه، لیبی و سومالی است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها