مرصاد برگ زرین غرب (32)؛

سومين عمليات تأخيری علیه منافقین

يكی از يگان‌های سپاه پاسداران در حال عبور به سمت ايلام بود تا به عنوان نيروی كمكی به منطقه‌ جنوب ملحق شود و به بچه‌های لشكر 11 كمک كند. اين يگان از عبور و تهاجهم منافقين در اين مسير بی‌اطلاع بود...
کد خبر: ۲۶۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ - 25October 2017
سومين عمليات تأخيریبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، کتاب «مرصاد برگ زرین غرب» مشتمل بر خاطرات جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس در غرب کشور است که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه جمع‌آوری و تدوین شده است.
 
خاطره زیر برگرفته از این مجموعه و از خاطرات «عبدالرضا حاج‌عليانی» از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس می‌باشد.

...سومين عمليات تأخيری در منطقه‌ حسن‌آباد بود. يكی از يگان‌های سپاه پاسداران در حال عبور به سمت ايلام بود تا به عنوان نيروی كمكی به منطقه‌ جنوب ملحق شود و به بچه‌های لشكر 11 كمک كند. اين يگان از عبور و تهاجهم منافقين در اين مسير بی‌اطلاع بود. وقتی دوستان به آن‌ها خبر می‌دهند، به طور تصادفی با منافقين برخورد می‌كنند و درگيری شروع می‌شود.

يگان ما نيروی رزمی آماده‌ای بود و سلاح و تجهيزات خوبی در اختيار داشت. درگيری با منافقين ساعت‌ها طول كشيد و تا نزدیکی‌های صبح ادامه داشت. قدرت منافقين بر نيروهای ما غلبه كرد و گردان ما شكست خورد. البته علاوه بر ايجاد تأخير كه كمک بزرگی به نيروهای اسلام كرد، تلفاتی هم بر دشمن وارد كردند.

اين تأخيرها فرصتی ايجاد كرد تا بچه‌ها در چهارزبر خودشان را جمع كنند. عقبه‌های يگان‌هايی كه در پشت چهارزبر مستقر بودند هم توانستند نيروهايشان را جلو بكشند. تعدادی نيرو هم از كرمانشاه توانستند خود را به گردنه برسانند. در چهارزبر يک خاک‌ريز زدند و نيروها موضع گرفتند؛ در واقع اصل سد حركت دشمن در اينجا شكل گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار