اردوغان:

اتحادیه اروپا به عضویت ترکیه نیاز دارد

رئیس‌ جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا طرحی بدون جایگزین برای این اتحادیه است، چنین اقدامی را نسخه حل مسائل روزافزون در این اتحادیه دانست.
کد خبر: ۲۶۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ - 24October 2017
اتحادیه اروپا به عضویت ترکیه نیاز دارد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه اتریشی «دی پرسه»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه عضویت در اتحادیه اروپا را امری غیرقابل‌اجتناب و بدون جایگزین برای اتحادیه اروپا ارزیابی و تاکید کرد که همه راه‌های دیگر به بن‌بست و اختلافات داخلی در این اتحادیه منجر می‌شود.

به اعتقاد اردوغان، اتحادیه اروپا نیازمند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا است. به زعم وی یک اروپای بدون ترکیه دچار تنهایی، بن‌بست و درگیری‌های داخلی می‌شود. اردوغان در این مورد گفت: ترکیه به اروپا وابسته نیست بلکه در حقیقت این اروپا است که به ما وابسته است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که حضور ترکیه در اتحادیه اروپا، دستورالعمل و نسخه‌ای در برابر وقوع مسائل مختلف و روزافزون در این اتحادیه است. با این حال ترکیه را نمی‌توان تهدید کرد. آن‌هایی که اعتقاد دارند می‌توانند ما را با تحریم‌ها به زانو درآورند به زودی خواهند دید که خطایی بزرگ مرتکب شده‌اند.

اواخر هفته گذشته نیز اردوغان در سخنانی ابراز امیدواری کرده بود که روابط کشورش با اتحادیه اروپا سرانجام خوبی داشته باشد.

روابط بین اتحادیه اروپا و ترکیه بخصوص بعد از کودتای نظامی جولای 2016 در این کشور به شدت تیره و تار شده است. علاوه بر این، آلمان عقیده دارد که دستگیری بیش از 10 تبعه این کشور در ترکیه بسیار مسئله‌ساز است.

ترکیه نیز این انتقاد را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خصوص آلمان وارد می‌کند که از سازمان‌های تروریستی مانند حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) حمایت می کنند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار