وصیت‌نامه شهید محمد شکوری گرکانی/ جبهه انسان را به تزکیه نفس می‌رساند

شهید شکوری گرکانی در وصیت‌نامه خود آورده است: بهترین چیز را جهاد فی سبیل الله دیدم و دریافتم که تنها جبهه است که انسان را به تزکیه نفس می‌رساند به خدا قسم که این مبارزه با کفار بعثی را خود به میل و رغبت کامل انتخاب کردم.
کد خبر: ۲۶۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ - 30October 2017
دپو// منتشر نشود// وصیت‌نامه شهید محمد شکوری گرکانی/ جبهه انسان را به تزکیه نفس می‌رساند
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمد شکوری گرکانی» فرزند محسن 16 آذر 1344 در آشتیان چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام 26 فروردین 1364 طی عملیات والفجر هشت در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پسرعموهای شهید محمد شکوری گرکانی که هم نام وی بودند نیز در دفاع از میهن اسلامی به شهادت رسیدند.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«به نام خدا؛ خدایی که به ما هستی بخشید، خدایی که نعمت‌های بی‌شمار بر ما ارزانی داشت و با سلام بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و با درود به ارواح مطهر شهدای عزیز انقلاب اسلامی! ای ملت! قسم به خدا که با خمینی پیمان بستم یعنی با رسول الله پیمان بستم او کسی است که با اسلام ذوب شده و ملت را با نور ایمان و قرآن هدایت کرد.

و حال چند کلامی با پدر و فامیل و آن‌کسانی که مرا می‌شناسند صحبت دارم: بدانید که شناختم خویش را و نشناختم اسلامم را و با قرآن میثاق بستم و در حال حاضر بهترین چیز را جهاد فی سبیل الله دیدم و دریافتم که تنها جبهه است که انسان را به تزکیه نفس می‌رساند به خدا قسم که این مبارزه با کفار بعثی را خود به میل و رغبت کامل انتخاب کردم و آن‌قدر می‌جنگم یا راه کربلا را بر وی شما عزیزان باز کنم و یا به آرزوی قلبی خویش هجرت به سوی خدا یعنی شهادت برسم و بدانید که تنها آرزوی من شهادت است چون دریافته‌ام شهید شدن عروج به بالاترین صفات انسانیت و سعادت و تکامل است که خداوند فقط به بندگان مخلص عطا می‌کند.

ای خدا اگر ما لیاقت داریم ما را بپذیر

محمد شکوری

1364/3/21»
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار