امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

نشست اندیشه‌ورزی در حوزه فرهنگ ایثار به ميزبانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این موزه و معاونت ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ - 25October 2017
امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارشاد و موزه دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، ششمین نشست هيأت اندیشه ورزی در حوزه فرهنگ ایثار به ميزبانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ايثارگران، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، غلام‌رضا یاوندعباسی مشاور وزیر کشور در امور ايثارگران، محمدرضا پاکروان مشاور رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در امور ایثارگران، داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی، ایرج گلشنی و عبدالحمید موذن، مدیر خانه فرهنگ ایثار در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در  این نشست بر همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه دفاع مقدس و نیز تهیه و تنظیم تفاهم نامه ای عملیاتی تاکید شد.

در ابتدای این نشست، محمدعلی انصاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف تشکیل هیأت اندیشه ورزی و تلاش برای گردآوری کارشناسان و دلسوزان در حوزه ایثار اظهار کرد: در هیأت اندیشه‌ورزی به دنبال آن هستیم تا با استفاده از بحث های علمی و کارشناسانه با رویکردی عملياتی پیش رفته و نتیجه ای کاربردی در تقویت و ترويج فرهنگ ایثار و فداكاری برای جامعه داشته باشیم.
 
انصاری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارای ظرفیتی وسیع برای ترویج فرهنگ ایثار دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سایر نهادها و سازمانها می‌تواند در تبلیغ و تقویت فرهنگ ایثار، اثرگذار خوبی باشد.
 
وی همچنین این نشست ها را حلقه وصلی میان نهادهای فرهنگی حوزه فرهنگ ایثار دانست و با اشاره به تلاشهايی که طی این سالها درموزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صورت گرفته و برنامه ريزی ها و اقداماتی كه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طريق خانه فرهنگ ايثار انجام گرفته و پيگيری می شود، به همکاری موثر و دوجانبه تاکید کرد.

در ادامه، علی اصغر جعفری با بیان اینکه با موافقت مقام معظم رهبری موزه انقلاب اسلامی و باغ موزه دفاع مقدس در یکدیگر ادغام شده اند، بیان داشت: به دنبال استفاده درست از امکانات و تقویت بخش انقلاب اسلامی در موزه هستیم.
 
جعفری با اشاره به تلاش برای حضور هر چه بیشتر نخبگان در موزه انقلاب اسلامی گفت: با پیگیری هایی که تا امروز با وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور داشته ایم به دنبال آن هستیم که از ظرفیت خوب و ایده های این قشر توانمند در جهت تقویت و توسعه فرهنگ ایثار استفاده نماییم.
 
مدیرعامل موزه انقلاب و دفاع مقدس این مجموعه را درخدمت اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد می‌تواند از ظرفیتهای موجود موزه در جهت اجرای برنامه ها، فعالیت ها و همایش‌هایی با موضوع ایثار و فداکاری استفاده کند.

در ادامه، اعضا ضمن ارائه نقطه نظرات خود راه‌های مختلف همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موزه انقلاب و دفاع مقدس را در حوزه ترويج فرهنگ ايثار ارائه داده و در این‌باره بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار