شهر مهمان لاله هاست-4

تشییع شهدا سیره ایثارگران را در جامعه نهادینه می‌کند

اکنون که سالها از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد تشییع شهدای گمنام بار دیگر عطر و بوی سالهای دفاع مقدس را زنده کرده و باعث ترویج مرام و سیره شهدا در سطح جامعه می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲ - 02September 2013

تشییع شهدا سیره ایثارگران را در جامعه نهادینه می‌کند

سرهنگ نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان اینکه ملت ما برای دستیابی به آرمانهای انقلاب هزینههای زیادی پرداختهاند، گفت: مهمترین موضوعی که در نگاه مردم اثر گذاشته و باعث پیشرفت کشور و انجام کارهای بزرگ در این سالها شده، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند: "ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد." در سالهای پس از انقلاب و نیز در دوران جنگ تحمیلی این نوع نگاه باعث به وجود آمدن فرهنگ شجاعت و رشادت در میان مردم شد، فرهنگی که نتیجه آن نترسیدن از ابرقدرتها و سبقت از یکدیگر برای شهادت و کسب فیض الهی بود.

ادیبی بیان کرد: در شرایط کنونی که نظام سلطه درصدد تسلط بر افکار عمومی و ملتهای آزاده است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میتواند در آزادگی و خودباوری ملتها نقش موثری داشته و به آنها کمک کند تا تحت سلطه و اسارت ابرقدرتها قرار نگیرند.

وی افزود: فرهنگی که به واسطه شهدا ایجاد شده، میتواند راه آزادی خواهی ملت ها را هموار کرده و آنها را در تلاش برای استقلال یاری کند، البته این به شرطی است که ملتها نیز از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور اظهار امیدواری کرد مردم همان گونه که در گذشته ارادت خود را بارها و بارها در صحنه های مختلف به شهدا نشان دادند در این روز نیز با حضور خود در تشییع شهدا از آنها تقدیر کرده و بار دیگر شاهد تجدید عهد و پیمان با این عزیزان باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار