در اختتامیه کنگره شعر آخرین حرم مطرح شد؛

مجاهدی: راه ورود به بقیع را با فرهنگ باز می‌کنیم

دبیر علمی کنگره شعر آخرین حرم گفت: امروز از طریق فرهنگ، راهی را به بقیع باز خواهیم کرد و با ارتباطات قلبی و عنایات بی‌پایان حضرات معصومین (ع) بهره روزافزون خواهیم برد.
کد خبر: ۲۶۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ - 24October 2017
مجاهدی: راه ورود به بقیع را با فرهنگ باز می کنیمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه کنگرۀ سراسری شعر بقیع «آخرین حرم» شامگاه امروز (سه شنبه، 2 آبان) با حضور محمدعلی مجاهدی دبیر علمی کنگره، هادی جانفدا، محمود حبیبی کسبی و جمعی از شاعران آیینی در حوزه هنری برگزار شد.

«محمدعلی مجاهدی» دبیر علمی کنگره شعر آخرین حرم، با بیان اینکه حرکت کنگره شعر آخرین حرم در احیای معارف بقیع و احیای چهره های همیشه ماندگاری است که غبار مظلومیت و غربت بر مزار آن ها نشسته، اظهار داشت: مظلومیت قبور ائمه ریشه در دشمنی وهابیت دارد. وهابیت از همان آغاز تشکیل حکومت عربستان که در انگلستان بسته شد با استعمارگر پیر هم نظریه شد تا اختلاف بیندارد و حکومت کند.


وی گفت: آل سعود حاضر شدند تمام آثار ارزشمند ۲ شهر مکه و مدینه را از میان بردارند. خانه های اهل بیت و کوچه های محل عبور آن ها را ویران کنند. ولی آیا نام و یاد آنها به فراموشی سپرده شد؟ خیر. اهل بیت(ع) همچون آفتابی هستند که غروب ندارد. با ظهور حضرت ولی عصر (عج) شاهد خواهیم بود که همه نابسامانی ها را سامان خواهند داد و شیعه طعم حکومت اسلامی را خواهد کشید.

مجاهدی عنوان کرد: امروز از طریق فرهنگ راهی را به بقیع باز خواهیم کرد و با ارتباطات قلبی و عنایات بی پایان به حضرات معصومین (ع) بهره روزافزون خواهیم برد.

«محمود حبیبی کسبی» دبیر اجرایی این کنگره با بیان اینکه کنگره شعر آخرین حرم خدمتی در راه احیای بقیع بوده است، اظهار داشت: این کنگره به همت چهار نهاد فرهنگی و ادبی برگزار شد. انجمن میراث فرهنگی، مجمع شاعران اهل بیت، حوزه هنری و موسسه سلیس در این راه تلاش کردند.

وی گفت: ۵۲۱ قطعه شعر به دبیرخانه رسیده و ۶۲ اثر برای چاپ در کتاب مجموعه انتخاب شد و سپس ۴۰ شعر برگزیده و در نهایت ۴ شعر، برترین اثر کنگره  انتخاب شدند.

عباس همتی، علی فردوسی، مجید لشگری و میلاد حسنی نفرات برتر کنگره «آخرین حرم» انتخاب شدند که برنده یک سکه بهار آزادی، تندیس کنگره و تربت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شدند. همچنین در پایان این مراسم از کتاب کنگره آخرین حرم رونمایی شد.


انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار