در نشست خبری دبیر کارگروه شاهد ستاد اربعین مطرح شد؛

اجرای طرح «نایب‌الشهید» با 40 غرفه در پیاده‌روی اربعین

حسین عامریان از اجرای طرح نایب‌الشهید با برپایی 40 غرفه در ایام اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ - 25October 2017
اجرای طرح نائب الشهید با 40 غرفه در پیاده روی اربعینبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری طرح «نایب‌الشهید» پیاده‌روی اربعین و «موکب رسانه‌ای افق» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه سوم آبان‌ماه) در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
 
حسین عامریان دبیر کارگروه شاهد ستاد اربعین در این نشست با اشاره به آمار سال گذشته این طرح اظهار داشت: طرح پیاده روی اربعین به نیابت از شهدا، سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد که 350 هزار کارت شامل 300 هزار شهید ایرانی و 50 هزار شهید حشدالشعبی توزیع شد.

وی افزود: در سال های گذشته به صورت موردی، زائران به نیابت از شهدا در پیاده روی شرکت می کردند اما طرح سازمانی نبود، سال گذشته پس از بازخورد خوبی که طرح نایب الشهید داشت، ترغیب شدیم کار را به صورت گسترده برگزار کنیم.
 
وی تصریح کرد: سال گذشته کارت ها تنها با زبان فارسی تهیه شد. امسال به محتوای عربی بیشتر توجه شده و کارت ها به چهار زبان فارسی، عربی، اردو و انگلیسی شامل شهدای ایران، یمن، عربستان، نیجریه، فاطمیون و زینبیون توزیع می شود. همچنین بانک شهدای ایرانی را تکمیل کرده ایم. 
 
مسئول کارگروه شاهد ستاد اربعین از برپایی هفت موکب در مسیر پیاده روی اربعین و 40 غرفه در پایانه های مرزی خبر داد و گفت: امکانی فراهم شده است تا افراد با مراجعه به سایت نایب الشهید، شهید مورد علاقه خود را انتخاب کنند. از طرف دیگر در موکب ها و خروجی ها امکان تهیه کارت و گرفتن پرینت از شهید به همراه تصور و نام خود شخص فراهم شده است. همچنین در حال تهیه برنامه موبایلی هم هستیم.  

عامریان بهترین خاستگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اربعین دانست و افزود: اگر می خواهیم در این حوزه ورود داشته باشیم باید در ایام اربعین بنا را بر الگوسازی و پیوند شهدا با مردم در این مسیر قرار دهیم.

وی با بیان این نکته که مقاومت هایی وجود داشت تا کار به خوبی انجام نشود بیان کرد: استقبال مردمی در سال گذشته نشان داد اگر با تدبیر بتوان این طرح را انجام داد اتحاد زیادی در امت شیعی ایجاد می شود. اگر نگاه سیاسی اجتماعی به پیاده روی نداشته باشیم این فرصت ارزشمند را برای جهان اسلام از دست داده ایم. بحث ایثار و شهادت موضوعی هست که در جامعه پذیرفته شده است و به ایجاد یک جبهه واحد در شیعیان کمک می کند.
 
عامریان در پایان گفت: در مجموع 250 خادم در عراق و 100 خادم در خروجی های مرزی برای ارائه کارت های به نیابت شهدا مستقر هستند.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار