با حمایت سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس؛

خاطرات تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان‌ها چاپ می‌شود

مدیر دایره تاریخ شفاهی سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: خاطرات تاریخ شفاهی یادگاران دوران دفاع مقدس در ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها ثبت شده و با حمایت سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تدوین و به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۲۶۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ - 25October 2017

خاطرات تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان ها چاپ می شودسرهنگ پاسدار «عبدالله اسماعیلی» مدیر دایره تاریخ شفاهی سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و هم چنین اساسنامه و دستورات ابلاغی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است تا ثبت تاریخ شفاهی ایثارگران دوران دفاع مقدس به صورت مدون، علمی و با برنامه در سطح کشور انجام شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در راستای انجام این کار با برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها همچون مرکز اسناد و کتابخانه ملی توافقاتی شده و تا کنون نیز طی چندین مرحله آموزش‌های لازم به مصاحبه‌کنندگان از راویان و یادگاران دفاع مقدس، به صورت مجازی داده شده است.

اسماعیلی هم چنین خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مصاحبه‌کنندگان در برخی استان‌ها امکان حضور در دوره ها و کارگاه های آموزش تاریخ شفاهی در مرکز را ندارند لذا برنامه ریزی شده تا این کارگاه ها در استان ها تشکیل شود.

وی با اشاره به حضور اساتید مجرب حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در این دوره های آموزشی یادآور شد: پیش از این کارگاه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در دو استان فارس و آذربایجان شرقی برگزار شده و اکنون نیز شاهد برگزاری این دوره در استان همدان هستیم.

مدیر دایره تاریخ شفاهی سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در ادامه با اشاره به همکاری های خوب اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان به منظور برگزاری دوره تاریخ شفاهی دفاع مقدس در این استان بیان داشت: استان همدان یکی از استان هایی است که همواره در بحث تاریخ شفاهی دفاع مقدس فعال و پیگر بوده که بسیار قابل تقدیر است.

وی هم چنین از حضور استاد «علیرضا کمری» از اساتید مطرح حوزه هنری به عنوان مدرس در این کارگاه حضور خبر داد و گفت: مباحث عمومی مصاحبه در این کارگاه دو روزه به شرکت‌کنندگان آموزش داده خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس متولی جمع آوری اسناد و همچنین ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران دوران هشت سال حماسه و ایثار است تصریح کرد: در این راستا خاطرات و مباحث تاریخ شفاهی یادگاران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ها ثبت شده و با حمایت سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تدوین و به چاپ می رسد.

وی با اشاره برنامه های سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ادامه داد: یکی از برنامه های این سازمان، کمک به تبدیل اسناد موجود در ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس در استان ها خواهد بود.

مدیر دایره تاریخ شفاهی سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری این دوره های آموزشی بسیار مهم است گفت: یکی از فعالیت های راهبردی در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، مرجعیت اسنادی این سازمان است که به یاری خدا این مهم با تعامل با دستگاه های مختلف اجرایی در سطح کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار