پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو» در تهران تشییع شد

پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو» امروز (چهارشنبه) همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) در تهران تشییع شد.
کد خبر: ۲۶۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ - 25October 2017

پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو» در تهران تشییع شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو»، امروز (چهارشنبه) همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) با حضور پرشور مردم، خانواده، بستگان و همرزمان شهید، از میدان «گلچین» واقع در منطقه شهیدپرور ۱۷ تهران تا آستان مقدس شهدای گمنام ابوذر تشییع شد.

تشییع کنندگان با عبور از خیابان‌های محله «فلاح» تهران، با شعارهای «لبیک یا حسین (ع)»، «این گل پرپر از کجا آمده؟ از سفر شام بلا آمده»، «مرگ‌ بر آمریکا» و «مرگ‌ بر اسرائیل»، پیکر مطهر این شهید والامقام را بر روی دستان خود تشییع و حال و هوای دوران دفاع مقدس را در کوچه و خیابان‌های تهران زنده کردند.

همچنین، رهگذران و کاسبان حاضر در مسیر تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو»، با تعطیل کردن کسب و کار و امور روزانه خود، لحظاتی به خیل تشییع‌کنندگان پیوستند.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم، پس از ورود به آستان مقدس شهدای گمنام ابوذر، بر روی جایگاه قرار گرفت و مداحان اهل‌بیت (ع) در رثای سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) و دختر سه‌ساله‌اش حضرت رقیه (س) به ذکر مصیبت پرداختند.

در ادامه این مراسم، «میثم نبی‌لو» فرزرند شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو» طی سخنانی اظهار داشت: این اواخر که پدر من به سوریه می‌رفت، کل زندگی‌اش برای ما درس بود. پدرم برای چهارمین باری بود که می‌رفت، اما این رفتنش با دفعه‌های قبلی فرق داشت.

وی با بیان اینکه زندگی پدرم به یک الگوی انسان‌سازی تبدیل شده بود، افزود: ایشان قبل از رفتن، همه کارهایش را انجام داد، وصیت‌نامه و نامه به همسرش را نوشت و به همکارانش داده و گفته بود که هر موقع شهید شدم این را به خانواده‌ام بدهید.

فرزند شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو» تصریح کرد: پدرم در وصیت‌نامه خود توصیه می‌کند که دفاع از ولایت فقیه اهمیتش از دفاع از حرم بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که پدرم می‌خواست، در راه خون شهدا ایستادگی کنید، شاید من هم دوست داشتم مثل خیلی‌ها امروز پدرم بالای سرم بود. ما کسی را که بخواهد به رهبرمان بی‌احترامی کند، حلال نمی‌کنیم.

همچنین، این شهید مدافع حرم، به مداحی در در مراسم تشییع پیکر پدر شهید خود پرداخت.

بنا بر این گزارش، قرار است پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو»، روز جمعه پنجم آبان‌ ماه پس از اقامه نماز جمعه در شهر قم تشییع شود.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار