دفاع پرس از آخرین تحولات فلسطین اشغالی گزارش می‌دهد؛

افزایش نزاع میان پلیس رژیم صهیونیستی و یهودیان حریدی/ تلاش تل‌آویو برای مقابله با ایران و حزب‌الله در سوریه

درگیری پلیس و شهروندان صهیونیست حریدی در مورد اجبار خدمت برای طلاب دینی یهودی و تلاش رژیم صهیونیستی براق مقابله با توان نظامی سپاه پاسداران و حزب‌الله در سوریه از مهم‌ترین تحولات روزهای اخیر در فلسطین اشغالی است.
کد خبر: ۲۶۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰ - 26October 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، فلسطین اشغالی طی روزهای اخیر شاهد تظاهرات گسترده یهودیان حریدی علیه دولت جعلی اسرائیل است. این تظاهرات به درخواست جوانان و فعالان افراطی یهودی علیه تصویب قانون سربازی اجباری برای طلاب مدارس فرقه حریدی (شاخه تندرو فرقه ارتدکس) در بیت‌المقدس برگزار شد.
 
تظاهرات اخیر یکی از پر ضدوخوردترین درگیری‌های داخلی میان اتباع و مقامات دولتی و امنیتی رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس ننگین این رژیم در سال 1948 تا امروز بوده است. طی این درگیری‌ها در شهر بیت‌المقدس ده‌ها نفر از جوانان حریدی، که حاضر به معرفی خود به دفاتر نظامی برای حضور در خدمت سربازی نشده‌اند، مجروح و بیش از 40 نفر نیز بازداشت شده‌اند.
 
با این حال اختلاف میان رهبران جریان حریدی نیز ادامه دارد. درحالی‌که جوانان پیرو فرقه حریدی و بسیاری از شخصیت‌های فرقه حریدی با پلیس رژیم صهیونیستی در خیابان‌های بیت‌المقدس درگیر هستند، خاخام «ییگال روزن» اسقف اعظم یهودیان حریدی جهان با دفاع از قانون خدمت وظیفه، شخصیت‌ها و جوانان مخالف این قانون را با «تروریست‌های داعش» و «پیروان نازیسم» مقایسه کرد!
 
پلیس رژیم صهیونیستی برای مقابله با تظاهرات گسترده جوانان حریدی در بیت‌المقدس، از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد، علاوه بر اینکه برخلاف عقاید مذهبی یهودیان حریدی، که قائل به تفکیک جنسیتی کامل میان زنان و مردان در محیط بیرون از خانه هستند، نیروهای زن خود را برای مقابله با تظاهرات حریدی‌ها در خیابان‌های بیت‌المقدس مستقر کرد.
 
افزایش نزاع میان پلیس رژیم صهیونیستی و یهودیان حریدی/ تلاش تل‌آویو برای مقابله با ایران و حزب‌الله در سوریه 
همزمان با این حوادث، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم ‌صهیونیستی با دفاع از حمله این رژیم به مناطقی در استان قنیطره سوریه، مدعی شد که اسرائیل در برابر هر تهدیدی علیه امنیت خود ایستادگی خواهد کرد!
 
تحلیلگران رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز همزمان با اعلام موضع مقامات این رژیم در مورد تهدید ناشی از پیروزی محور مقاومت بر تروریسم در سوریه و افزایش توان ایران و حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، به بررسی ابعاد این تهدید پرداختند.
 
آموس هارل تحلیلگر و نویسنده روزنامه هاآرتص چاپ تل‌آویو با اشاره به این موضوع، خاطرنشان کرد: «دولت اسد و متحدان وی ممکن است قواعد جدیدی را بر اسرائیل در منطقه شمالی تحمیل کنند.»
 
این در حالی است که به رغم تلاش‌های صهیونیست‌ها برای آماده نشان دادن ارتش اسرائیل جهت مقابله با هر نوع تهدید نظامی از سوی ایران و حزب‌الله لبنان، ناهماهنگی‌های موجود در ارتش اسرائیل به یک موضوع مهم در رسانه‌های داخلی این رژیم تبدیل شده است.
 
به دلیل آموزش‌های غلط افسران ارتش رژیم صهیونیستی به سربازان این ارتش در استفاده از سلاح‌های انفراد، طی 10 ماه گذشته 11 سرباز کشته شده‌اند. این تعداد، بیشترین تلفات ثبت شده از سال 2014 تا امروز است. تمام موارد ثبت شده از مرگ سربازان با عنوان استفاده نادرست از سلاح، مربوط به استفاده از سلاح‌های انفرادی برای خودکشی است.
 
در زمینه گسترش شهرک‌سازی و سیاست‌های نظامی نیز اختلافات میان مقامات صهیونیست پررنگ‌تر شده است.
 
همزمان با انتقاد «زیپی لیونی» وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی از گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، ژنرال «امیرام لوین» فرمانده اسبق ارتش رژیم صهیونیستی نیز از تسلیم نتانیاهو در برابر مقامات سیاسی رادیکال برای کشاندن اسرائیل به یک جنگ جدید سخن به میان آورد و گفت: «نتانیاهو به جای سیاست‌مداری، بر روابط عمومی متمرکز شده است.»
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار