امام جمعه موقت اصفهان:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب و تضمین کننده امر به معروف در جامعه است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: خون شهدا ضامن بقای انقلاب و تضمین کننده اجرای معروفات در سطح جامعه است و باید آن را حفظ کنیم تا بتوانیم به وظیفه‌ای که بر دوش ما گذاشتند عمل کنیم.
کد خبر: ۲۶۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ - 26October 2017
خون شهدا ضامن بقای انقلاب و تضمین کننده امر به معروف در جامعه استبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید ابوالحسن مهدوی» ظهر امروز در مراسم تشییع 5 شهید دفاع مقدس و 2 شهید مدافع حرم اظهار داشت: شهدا وظیفه سنگینی را بر دوش ما گذاشتند، مردم امروز آمده‌اند تا از شهدا تجلیل کنند، شهدا نیاز به تجلیل ندارند بلکه بزرگداشت آن ها نیاز معنوی و دین شهدا بر گردن ماست.

وی افزود: شهدا با راضی کردن پدر و مادر و همسر خود و با وجود داشتن فرزند و امکانات مادی رفتند و به آرزوی دیرینه خود رسیدند که همه این ها در نقطه‌ای به نام انقطاع جمع است، انقطاع یعنی دل کندن، دل‌های آن‌ها وابسته به عالم ملکوت است گرچه جسم آن‌ها در عالم ملک است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: روزه، اعتکاف و حج عباداتی است برای منقطع شدن و رسیدن به خدا و جهاد بالاترین عملی است که انسان را به انقطاع رهنمون می‌سازد؛ در آیه 28 سوره توبه رمز خدایی شدن سبک‌بال بودن است و کسی سبک‌بال، بال می‌زند که سبک بار باشد، سنگینی همان حب دنیا و چسبندگی به دنیا و رضایت از آن است.

وی با تأکید بر اینکه شهدا برای ما پیام انقطاع دارند، ادامه داد: وظیفه ما در قبال شهدا این است که پیام جهاد و ایستادگی روی مواضع اصولی اسلام و انقلاب، دفاع از آرمان‌های نظام و توجه به فرمان ولی فقیه را بر دوش خود حس کنیم.

مهدوی با بیان اینکه شما مرد و زن در اینجا برای تجلیل شهدا حضور پیدا کرده‌اید، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد حاضر در این جمع نیز با همین روحیه انقلابی در اینجا حضور پیدا کرده‌اند و همان عاقبت نیکی را که برای شهدا ترسیم می‌کنند، انتظار می‌کشند.

وی تصریح کرد: قرآن می‌گوید کسانی از شهدا تجلیل می‌کنند که راهشان راه شهدا بوده و منتظر همان سرنوشت شهدا هستند و عهد می‌بندند که راه شهدا را تا آخرین قطره خون خود ادامه دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه شهدا به پیمان خود عمل کردند، گفت: ما چه کار کردیم؟ آیا مطمئن هستیم که در روز قیامت سرمان در مقابل شهدا بالاست؟ مسئولانی که دم از تغییر می‌زنند بگویند منظورشان از تغییر چیست، آیا تغییر در جهت مسیر شهداست یا راه دیگری؟

این مسئول خاطرنشان کرد: خون شهدا ضامن بقای انقلاب و تضمین کننده اجرای معروفات در سطح جامعه است و باید آن را حفظ کنیم تا بتوانیم به وظیفه‌ای که بر دوش ما گذاشتند عمل کنیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار