مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران خبر داد؛

اجرای 571 برنامه در هفته پدافند غیرعامل در مازندران

مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل مازندران از برگزاری ۵۷۱ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ - 26October 2017
اجرای 571 برنامه در هفته پدافند غیرعامل در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، «یدالله نبوی» مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل مازندران پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، دفاع را جزء مهمی از زندگی بشر دانست و اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک وطن در اختیار دشمن قرار نگرفت.

وی گفت: پدافند غیرعامل یعنی اینکه بدون استفاده از جنگ‌افزار، بازدارندگی و مصونیت ایجاد کنیم تا بتوانیم مقابل هرگونه تهدید دشمن ایستادگی کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران همچنین با اشاره به هفته پدافندغیرعامل به اقدامات صورت گرفته در زمینه پدافند غیرعامل در استان اشاره کرد و افزود: در چهار سال اخیر ۵۴۸ طرح دارای ماهیت پدافند غیرعامل در استان افتتاح‌ شده است.

نبوی به تشکیل و سازمان‌دهی شورای پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: از نیمه اول سال قبل تاکنون ۱۶ جلسه شورای پدافند غیرعامل در استان تشکیل شد و برگزاری ۳۳ جلسه با دبیران کارگروه‌ها، ۱۳ جلسه با دبیران کمیته شهرستانی و ۴۰ جلسه با قرارگاه زیستی از جمله اقدامات این شورا است.

وی از فعالیت دو قرارگاه سایبر و زیستی در استان خبر داد و عنوان کرد: جلسه قرارگاه زیستی درباره مسائل محیط ‌زیست، جنگل و غیره فعالیت دارد که تاکنون ۴۰ جلسه در این موضوع در استان تشکیل‌ شده است.

این مسئول ادامه داد: طی چهار سال اخیر ۵۷۱ جلسه کارگروه‌های استانی تشکیل و بیش از یک‌ میلیون و ۲۴۴ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در استان برگزار شد.

وی از برگزاری ۹۱۵ رزمایش و مانور پدافند غیرعامل در چهار سال اخیر در استان خبر داد و اضافه کرد: برای ۳۸ طرح ملی از جمله سد رجایی، تأمین آب شرب بهشهر گلوگاه از گلورد، سد البرز و... مجوز صادر شده و همه آن باید مشاور پدافند غیرعامل داشته باشند.

این مسئول به برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان اشاره و اضافه کرد: اجرای ۳۴ پیش برنامه شامل رزمایش‌ها، نشست‌های تخصصی، تست سدها و برنامه خروج اضطراری در آب منطقه ای از جمله برنامه‌هاست.

نبوی با بیان اینکه ۵۷۱ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در مازندران برگزار می‌شود که برپایی نمایشگاه‌ها، بازدید از پروژه‌ها، افتتاح پروژه‌ها از جمله برنامه‌هاست که شامل ۱۲۱ رزمایش، ۲۵ همایش، ۲۹ نمایشگاه، بازدید از ۱۳ پروژه و افتتاح ۹ پروژه با ماهیت پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران باور داشتن به پدافند غیرعامل برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، آحاد مردم و اصناف را مهم برشمرد و گفت: اگر این موضوع را در سطح جامعه نهادینه کنیم می‌توانیم جامعه را حفظ کنیم و خطرات و آسیب‌پذیری‌ها را در جامعه کاهش دهیم و مدیران باید در شرایط عادی الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار