آیت‌الله سبحانی در تبریز:

آمریکا‌ ‌گروهک‌های تکفیری را به انواع سلاح‌‌ مجهز می‌کند

مرجع تقلید شیعیان گفت: آمریکای جهانخوار و متحدانش، داعش و گروهک‌های تکفیری را به انواع سلاح‌‌ مجهز می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ - 26October 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت الله العظمی جعفر سبحانی عصر امروز در جمع علما، روحانیان و طلاب تبریز در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: علما و طلاب در سخنرانی‌های خود باید از وحی کمک بگیرند و پایه و اساس سخنرانی در منابر، وحی الهی و کلام ائمه(ع) باشد چون این منابع خطاناپذیر است.

وی افزود: طلاب حوزه علمیه باید به‌غیر از خدا از هیچ قدرتی نهراسند و در بیان حقایق دین، شجاعانه عمل کنند.

 استاد درس خارج فقه و اصول با تأکید بر این‌که "تکیه‌گاه ما در همه علوم، وحی الهی است و منشأ سخن باید وحی خداوند باشد و کلام وحی خطاناپذیر است"، یادآور شد: اگر منبری رفتیم و کلمه قال الله و قال الصادق(ع) در آن نباشد مصداق آیه «الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ» نخواهیم بود.

آیت الله سبحانی در ادامه بر ضرورت مجهز شدن طلاب حوزه‌های علمیه به علوم روز تأکید کرد و گفت: امروز شرایط جامعه تغییر یافته و علما و روحانیان باید بر علوم مختلف روز مسلط باشند تا در مستمعان تحول ایجاد کنند و باید مطالعه منظم و مداوم و کار علمی و عملی در اولویت برنامه‌های روزانه طلاب و روحانیان باشد تا معلومات آنها به‌روز شود.

وی با اشاره به این‌که هر فقیه و مجتهدی نیازمند صاحب جواهر است، عنوان کرد: صاحب جواهر، پسری داشت که فوت کرد، جسد را شب نگهداشتند تا فردا دفن کنند، اما ایشان همان شب هم کنار پیکر پسرش، مطالعات روزمره‌اش را ادامه داد.

 این مرجع تقلید شیعیان در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکای جهانخوار و متحدانش، داعش و گروهکهای تکفیری را به انواع سلاح‌ها مجهز کرده اما رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم کشورمان بیدار و هوشیار هستند و توطئه آنها را نقش بر آب کرده‌اند.

این مرجع تقلید شیعه با اشاره به آیه مبارکه "واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا" تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در برابر دشمنان اسلام، تکفیری‌ها و داعش مقاومت کنیم باید اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنیم.

آیت الله سبحانی در ادامه گفت: امروز شناسایی وهابیت و جریانهای تکفیری و روشنگری درباره گروه‌های انحرافی تکلیف علمای دین و روحانیان کشور است.

استاد درس خارج فقه و اصول در بخش دیگری ابراز کرد: شخصیت‌های علمی آینده کشور از میان شما خواهد بود، برای اصلاح جامعه باید شخصیت را به فرزندان و نسل جوان تزریق کرد.

زیرساخت‌های لازم برای رونق‌بخشیدن به حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی انجام شده است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، هم در این همایش اظهار کرد: هم‌اکنون 2 هزار و 238 طلبه برادر در 20 مدرسه علمیه استان تحصیل می‌کنند که 6 مدرسه در تبریز و مابقی در شهرستان‌های این استان قرار دارد.

وی افزود: در سطح یک، هزار و 794 طلبه، در سطح 2، 368 طلبه و در سطح سه 76 نفر مشغول به تحصیل هستند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هزار و 956 طلبه خواهر نیز در استان مشغول تحصیل هستند که سه مدرسه علمیه خواهران در تبریز فعالیت می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای رونق بخشیدن به حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی انجام شده است تا به‌حول و قوه الهی شاهد احیای جایگاه حوزه علمیه این خطه باشیم.

آل‌هاشم بیان کرد: از حضرت آیت الله سبحانی درخواست می‌کنیم در ایام تعطیلات تابستان برای نشاط بخشیدن به حوزه علمیه آذربایجان، حداقل یک ماه در این استان حضور داشته و حوزه علمیه را منور کنند.

وی تصریح کرد: همچنین از ایشان استدعا داریم برای تقویت و پشتیبانی و تشویق مدرسان حوزه علمیه آذربایجان، اساتید برتر را تشویق کنند.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: دستور فرمایید همکاری‌های لازم مؤسسه کلام تحت اشراف حضرت‌عالی با حوزه علمیه آذربایجان در جهت رفع شبهات، صورت گیرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار