سومین همایش بین‌المللی اربعین سال آینده در ایران برگزار می‌شود

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: سومین دوره همایش علمی و بین‌المللی اربعین، اردیبهشت‌ ماه در ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ - 26October 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت الاسلام حمید احمدی در رابطه با روند برگزاری دومین همایش بین‌المللی اربعین که در دانشگاه کربلا برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با حمایت ستاد فرهنگی اربعین و مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه کربلا و دیگر دانشگاه‌های ایرانی طی دو روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مشارکت خوبی نیز از سوی جامعه دانشگاهی و اساتید دانشگاه در این همایش وجود داشت، افزود: مقالات این همایش که همگی با موضوعات مورد نظر این همایش اعم از «اربعین و صلح»، «اربعین و رسانه» و «فرهنگ و جامعه شناسی در اربعین» ارائه شد به سه زبان ترجمه و به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین به بخش‌های مختلف این همایش دو روزه نیز اشاره کرد و گفت: این همایش طی دو روز با برگزاری هشت پنل تخصصی و ارائه مقالات پیرامون موضوعات طرح شده برگزار شد و در مراسم اختتامیه این همایش که با حضور نماینده ستاد بازسازی عتبات و دکتر منیر سعدی رئیس دانشگاه کربلا، دبیران اجرایی و علمی همایش همراه بود، به جمع بندی‌هایی در مورد دستاوردهای علمی این همایش پرداخته شد.

وی افزود: همچنین پژوهشگرانی که در این همایش مقاله ارائه کرده بودند با حضور مسئولان مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

حجت الاسلام احمدی در مورد دستاوردهای برگزاری این همایش نیز تصریح کرد: برگزاری این همایش و حضور اساتید ایرانی و عراقی سبب همدلی و همبستگی جامعه دانشگاهی این دو کشور شد.

به گفته این مسئول تفاهم نامه‌هایی نیز میان دانشگاه های دو کشور به امضاء رسید که البته باید مراحل تکمیلی آنها بعداً به انجام برسد.

وی گفت: همچنین مقرر شد که سومین دوره این همایش اردیبهشت ماه سال آینده در ایران برگزار شود. 

 منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار