بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات- 8/ رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تلاش برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید بیشتر شود/ رزمندگان شب‌های عملیات برای حضور در خط مقدم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند

محسن رازقی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان شب‌های عملیات برای حضور در خط مقدم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، گفت:‌ دستگاه‌های متولی باید بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش داشته باشند تا بتوانند ناگفته‌های جنگ را به جوانان منتقل کنند.
کد خبر: ۲۶۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ - 27October 2017
تلاش برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید بیشتر شود/ رزمندگان شب‌های عملیات برای حضور در خط مقدم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند

محسن رازقی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری مقدس در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات که از پنجم تا دوازدهم آبان‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با خبرنگار  حماسه و جهاد دفاع پرس در خصوص نحوه حضورش در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت:‌ جهت حضور در جبهه‌های حق علیه باطل با توجه به اینکه سن کمی داشتم، با اصرار زیاد پدر و ماردم را راضی کردم. در سال 60 با اتوبوس‌هایی که به سمت جبهه‌های جنوب راهی می‌شدند، در جبهه حضور یافتم.

وی گفت:‌ در اوائل در گردان تخریب تحت امر آقای محبی که از فرماندهان بودند شروع به فعالیت کردم، پس از مدتی کوتاه به گردان‌های زرهی سپاه منتقل شدم و در عملیات‌های بیت المقدس 3، بیت المقدس 4، بیت المقدس 7 و مرصاد شرکت کردم.

این رزمنده دوران دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سراسر جبهه پر از معنویت بود و در شب‌های عملیات هر کدام از رزمندگان شروع به وداع  می‌کردند؛ لحظه‌هایی که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. رزمندگان برای حضور در خط مقدم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

وی در ادامه افزود:‌ مسعود آشتیانی، حسن جبیبی، حسین دهقان، شادان وزیری، مجید مجیدی از همرزمانم بودند که در عملیات‌های مختلف به شهادت رسیدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سراسر دفاع مقدس خاطره است، گفت: قبل از عملیات همرزمان من برای وضو گرفتن ساعت و انگشترهایشان را دست من امانت دادند تا نگه دارم؛ اما صبح عملیات به شهادت می‌رسیدند.

رازقی در پاسخ به این سوال که آیا پس از دفاع مقدس توانستیم فرهنگ دفاع مقدس را در بین جوانان گسترش دهیم، افزود: کارهایی صورت گرفته است؛‌ اما دستگاه‌های متولی باید بیش از این فعالیت کنند تا بتوانند ناگفته‌های جنگ را به جوانان منتقل کنند.

 انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار