سردار جلالی:

«فرهنگ بسیجی» از مرزهای کشور عبور کرده است/ آمریکا بدنبال تضعیف مولفه‌های قدرت ملی‌ ما است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز «فرهنگ بسیجی» از مرزهای کشور عبور کرده، به نحوی که در عراق و سوریه این فرهنگ، نیروی مقاومت مردمی و حشد الشعبی را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۲۶۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ - 28October 2017
فرهنگ بسیجی از مرزهای کشور عبور کرده است/به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی و رزمایش پدافند غیر عامل در هنرستان پیام منطقه پنج تهران، اظهار داشت: مسئله دشمنی آمریکا با ما به این زودی حل نمی شود؛ لذا چنانچه هرگونه توافقی هم با آنها صورت گیرد باز هم بدعهدی می کنند و این نشان می دهد مسئله دشمنی ما با آمریکایی‌ها حتی با برجام هم حل نمی شود.
 
وی افزود: بهانه‌های دشمن که به منظور دشمنی با ما صورت می گیرد کم عمق است ولی ریشه ها ماندنی هستند و به راحتی هم حل نمی‌شود البته اینکه چرا با ما دشمنی دارند به مسئله حضور آنها در قبل از انقلاب در تمام امورات کشورمان باز می گردد چون آن زمان آمریکایی ها در تمام امورات ایران دخالت داشتند که با پیروزی انقلاب دست آنها برای دخالت در تمام امور کشور قطع شد و منافع شان هم در منطقه به خطر افتاد.

سردار جلالی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران داعیه‌دار حکومت مستقل اسلامی که همان مردم سالاری دینی باشد، است و اگر این مدل در دنیا موفق شود بساط آنها را در دنیا جمع می‌کند پس ناکار آمد جلوه دادن انقلاب اسلامی ایران از سیاست‌های آنها در دشمنی با مردم کشورمان محسوب می‌شود لذا اباما یا ترامپ فرقی با هم ندارند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها دنبال آن هستند تا مولفه‌های قدرت ملی ما از جمله قدرت دفاعی کشور را کاهش دهند لذا اینکه امروز بحث گفت‌وگو در خصوص توانمندی‌های دفاعی کشورمان را مطرح می‌کنند برای رسیدن به همین هدف است از سوی دیگر بوجود آوردن داعش نیز برای مقابله با ایران بود اما این شمشیر دولبه اکنون علیه خودشان کار می کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: امروز در عراق و سوریه با آموزش و هدایت‌های سپاه و بقیه نهادهای کشور محور مقاومت شکل یافته است البته ما در عراق و سوریه ارتش و نیروی منظم سپاه را نبردیم بلکه فکر و اندیشه شهید فهمیده‌ها را منتقل کردیم که این باعث شده بسیج مردمی در سوریه و حشدالشعبی در عراق مثل بسیج ما شکل بگیرد.

وی گفت: اینکه ترامپ بعد از 9 ماه استراتژی و راهبرد علیه ایران تعیین می کند نشان می دهد دشمن از مقابله با ما مستأصل شده لذا اکنون دنبال آن است تا در میان نسل جوان اختلاف ایجاد کند؛ علاوه بر این تحریف افکار عمومی و دوقطبی سازی امنیت و اقتصاد را به عنوان استراتژی جدید خود علیه ما دنبال می کنند اما تفکر بسیج جلوی آن را گرفته است.

سردار جلالی افزود: بسیج و همه جوانان آماده هستند تا به هرگونه تهدیدی از سوی آمریکایی ها پاسخ دهند؛ پیام این رزمایش پیام آمادگی و وحدت و به دولت آمریکا پیام آمادگی کشور برابر تهدیدات آنها است.

وی عنوان کرد: محور مقاومت را محور اصلی ایستادگی در برابر تهدیدهای دشمنان می دانیم به عبارت دیگر تحریم اقتصادی و سایر عوامل تهدیدزا را تحمل می کنیم تا به دین، آسیبی وارد نشود و از داخل کشور یک صدا بیرون بیاید و آن صدای مقاومت در برابر تهدیدات باشد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان گفت: امروز فرهنگ بسیجی از مرز های کشور عبور کرده به نحوی که شاهد هستیم در عراق و سوریه این فرهنگ نیروی مقاومت مردمی را در سوریه و حشد الشعبی را در عراق شکل می دهد به همین دلیل امروز شهید حججی نه تنها برای ما بلکه برای مردم عراق و سوریه نیز یک اسوه است به عبارت دیگر باز تولید شهید فهمیده ها در این دو کشور به یک فرهنگ جاری تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار