شبکه افق ایرانی‌ها را «نائب‌الزیاره» اربعین می‌کند

طرح عمومی «نائب‌الزیاره» به‌مناسبت اربعین حسینی توسط شبکه افق راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۲۶۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ - 28October 2017
شبکه افق ایرانی‌ها را «نائب‌الزیاره» اربعین می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، با فرا رسیدن اربعین حسینی و از هفته‌ها قبل از آن، بسیاری از ایرانیان از اقصی نقاط کشور گام در راه می‌گذارند و راهی کربلا می‌شوند تا در چهلمین روز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در سرزمین نینوا حاضر باشند و زائر سالار شهیدان شوند.

خیلی‌ها این مسیر را پیاده می‌روند و گروهی فاصله نجف تا کربلا را با پای پیاده طی می‌کنند و در هر حال، میلیون‌ها زائر عاشق، اربعین حسینی را در کربلا هستند هر چند دل‌های همه شیعیان و آزادگان جهان آن روز در کربلاست، دل‌هایی که همچون کبوتران حرم، گرد گنبد طلایی حسین (ع) می‌گردند و سر بر طواف حرم عباس (ع) می‌گذارند.

نائب ‌الزیاره شدن از طرف آنها که توفیق حضور، رفیشان نیست سنتی دیرینه بین مسلمانان است و بسیاری، از این طریق، دل خوش به زیارت حرم اهل بیتند؛ امسال شبکه افق با راه‌اندازی طرح «موکب رسانه‌ای افق» اقدام به اجرای طرح «نائب‌الزیاره» و مشارکت در دو طرح اجتماعی دیگر می‌کند تا این سنت دیرینه را به صورت عمومی و در سطحی گسترده اجرایی می‌کند.

در این طرح که در قالب «موکب رسانه‌ای افق» اجرایی می‌شود از چند طریق می‌توان شرکت کرد، آنها که زائر حسین شده‌اند، نیابت کسانی را بر عهده می‌گیرند که در این جمع میلیونی حضور ندارند؛ «نائب‌الزیاره» طرحی است برای شریک شدن در ثواب زیارت اربعین، که ثبت نام در آن به دو شکل است، یا نائب‌الزیاره کسانی می‌شوند که مایلند به جای آنها زیارت اربعین را در کربلا قرائت کنند و در ثواب این فیض عظیم شریکشان باشند یا درخواست کنند یکی از زائران اربعین، نائب‌الزیاره‌شان باشد.

برای ثبت نام ‌‌می‌توان از طریق شناسه moukebofogh_bot@ در نرم‌افزار تلگرام استفاده کرد یا می‌توان با مراجعه حضوری به چادرهای موکب رسانه‌ای افق مستقر در مرزهای زمینی و هوایی مسیر پیاده‌روی اربعین با تابلوی موکب رسانه‌ای افق در این طرح شرکت کرد.

بخش دیگر طرح «نائب‌الزیاره» شرکت در مسابقه عکاسی است؛ آنها که نائب‌الزیاره دیگران شده‌اند می‌توانند با عکاسی از کارت‌های مخصوص طرح در مقابل حرم‌ مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و یا استفاده از ربات moukebofogh_bot@  برای ساخت پوستر مورد نظر و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌ اجتماعی «اینستاگرام» با هشتگ‌های #موکب_افق #زائرنیابتی #موکب_رسانه‌_ای_افق از هدایای ارزشمندی که برای این منظور در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

دو طرح اجتماعی «نائب‌الشهید» و «من و دوست اربعینی‌ام» هم طی همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین امسال اجرایی می‌شود که شبکه افق در هر دو آنها مشارکت فعال رسانه‌ای دارد.

طرح «نائب الشهید» به همت کانون همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر و با شعار «امسال اربعین جای شهدا خالی نیست» برگزار خواهد شد؛ در قالب این طرح، زائر اربعین می‌توانند با انتخاب کارت زیارت نیابتی یک شهید و قرائت زیارت اربعین به نیابت از او، ضمن کسب فیض بیشتر از این خوان نعمت الهی، شهید مورد نظر را هم در ثواب زیارت اربعین اباعبدالله‌ الحسین (ع) شریک کنند.

شرکت در این طرح از طریق سایت اینترنتی nayebshahid.ir و همچنین حضور در چادرهای موکب رسانه‌ای افق که در مرزهای زمینی و هوایی و مسیر پیاده‌روی اربعین در کشور عراق برپا شده‌اند امکان‌پذیر است.

دیگر طرحی که امسال اجرایی می‌شود، «من و دوست اربعینی‌ام» است که در قالب پویش مردمی عشاق‌الحسین (ع) و به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و وحدت میان همه مسلمانان با ملیت‌های مختلف را مورد تأکید قرار داده است.

طرح عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» با هدف ایجاد فضای مودت و دوستی بین زائران کشورهای مختلف در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، راه‌اندازی و طی آن زائرانی که قدم در راه کربلا می‌گذارند می‌توانند با انتشار عکس‌های سلفی خود با زائران دیگر کشورها در شبکه اجتماعی اینستاگرام و درج هشتگ‌ #من_و_دوست_اربعینی_ام در این طرح شرکت کنند و از جوایز نفیسی که در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

صفحه اینستاگرامی imam.hussain.lovers هم برای همین طرح ایجاد و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

گفتنی است هر دو این طرح‌ها با حمایت و مشارکت فعال شبکه افق در قالب «موکب رسانه‌ای افق» طی اربعین امسال اجرایی می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت اینترنتی شبکه افق به آدرس www.ofoghtv.ir مراجعه کنید.
 
منبع: روابط عمومی شبکه افق
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار