بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 54/ حضرتیان‌فام در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«شهید سادات‌شریفی» مرا دلبسته ادبیات دفاع مقدس کرد

مژگان حضرتیان‌فام گفت: من قبلا میانه‌ای با شهدا و رزمندگان نداشتم؛ اما از روزی که کتاب زندگی شهید سیدمرتضی سادات‌شریفی را نوشتم، دلبسته ادبیات دفاع مقدس شدم.
کد خبر: ۲۶۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ - 28October 2017
با نوشتن درباره شهید سادات شریفی دلبسته ادبیات دفاع مقدس شدم«مژگان حضرتیان فام» از نویسندگان ادبیات دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به فعالیت‌های خود در حوزه نویسندگی، به خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: امسال چند کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس دارم. «نگاهی به آسمان» در مورد شهدای پدافند ارتش است که کار نگارش آن به اتمام رسیده است و در حال بازنویسی آن هستم. «کودکی قهرمانان» نیز با همکاری انتشارات صریر قرار است منتشر شود و رمانی هم برای نوجوانان هست که به زودی منتشر خواهد شد.
 
وی با اشاره به آخرین کتاب خود، «چریک پیر» گفت: این کتاب سه سال پیش نوشته شده است که به کودکی تا جوانی و در نهایت شهادت «حسن آبشناسان» پرداخته است. فیلمی هم درباره این شهید ساخته و رونمایی شده که متاسفانه برای ساخت این اثر با من تماسی گرفته نشده است.
 
حضرتیان فام تصریح کرد: نویسندگان دفاع مقدس در شرایط سختی می‌نویسند و از روی دل کار می‌کنند. من هم از ابتدا در حوزه دفاع مقدس کار نمی‌کردم. با نوشتن کتاب «مارموند» درباره شهید «سید مرتضی سادات شریفی‌» وارد ادبیات دفاع مقدس شدم و به این حوزه دلبسته شدم.
 
حضرتیان فام در ادامه گفت: وجود مخاطبان زیادی که در حوزه دفاع مقدس وجود دارد باعث شده که جوان‌ها وارد این کار شوند. البته این نسل از نویسندگان باید یک دوره ببینند تا با تاریخ دفاع مقدس آشنا شوند. من در این زمینه یک دوره کلاس‌های مجازی ترتیب داده‌ام که فعلا در حال ضبط این درس‌گفتارها هستم.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار