بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 55/ داودآبادی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مردم عراق از خاطرات جنگ ایران و عراق تنفر دارند

نویسنده دفاع مقدس با اشاره به میزان اندک کتاب‌های خاطرات عراقی‌ها از جنگ تحمیلی گفت: مردم عراق از بیان خاطرات جنگ ایران و عراق تنفر دارند.
کد خبر: ۲۶۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ - 28October 2017
مردم عراق از خاطرات جنگ ایران و عراق تنفر دارند
«حمید داودآبادی» نویسنده دوران دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که در مصلی امام خمینی تهران در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: کتاب «جنگ، شعر، عشق و مرگ» تنها کتابی است که از دریچه نگاه یک سرباز عراقی به جنگ نگریسته و ترجمه شده است.

وی افزود: در هر کشوری برای اینکه بخواهیم با فرهنگ جنگ آشنا شویم باید به سراغ خاطرات سربازان برویم؛ فرماندهان در خصوص رده بالای جنگ و عملیات سخن می گویند.

داودآبادی گفت: من در کتابی که ذکر شد به دنبال این بودم که نشان دهم آن روحیاتی که رزمندگان ما داشتند، آنان هم داشتند. اما روابطی که رزمندگان ما با یکدیگر داشتند، آنان را از دیگر سربازان جنگ های جهان متمایز کرده بود.

وی تصریح کرد: برخی از آنانی که اسیر بوده اند شاید خاطراتی را بیان کرده باشند اما خاطرات اسرا در زمان اسارت سندیت ندارد، چرا که آنان به دنبال این هستند که چیزی بگویند تا ما خوشمان بیاید.

نویسنده کتاب جنگ، شعر، عشق و مرگ خاطرنشان کرد: گوینده خاطرات این کتاب در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته و به ایران هم نیامده است. در این کتاب حرف های تازه و نویی بیان شده است که برای ما جالب است.

داودآبادی بیان داشت: مردم عراق از جنگ تنفر خاصی دارند و دوست ندارند خاطرات آن را به یاد آورند. آنان حتی برای کشته شدگان خودشان نام شهید نیز انتخاب نکرده اند. امروز تنها چند سایت کم بازدید وابسته به حزب بعث عراق، کشته شدگانشان در جنگ ایران و عراق را قهرمان می دانند.

داودآبادی افزود: اما شما شاهد بودید که مردم عراق پس از سقوط صدام، تابلو و مجسمه فرماندهان خود را شکستند. نگاه آنان به فرماندهان جنگ ایران و عراق نسبت به نگاه ما به فرماندهان بسیار متفاوت است.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار