زنگنه:

ضرورت ایجاد الزامات پدافند غیرعامل برای جلوگیری از بروز خسارت/ صنعت نفت کشور با تهدیدات متعددی مواجه است

وزیر نفت بر ضرورت ایجاد الزامات پدافند غیرعامل برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی در صنعت نفت تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ - 28October 2017
صنعت نفت کشورمان با تهدیدات متعددی روبرو است/ ضرورت ایجاد الزامات پدافند غیرعامل برای جلوگیری از بروز خسارتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت عصر امروز در همایش پدافند غیر عامل در صنعت نفت و گاز اظهار داشت: باید بدونِ اینکه کارهای سخت‌افزاری سنگینی صورت گیرد، کارهای متعددی را در حوزه پدافند غیرعامل  انجام داد، تا از بروز خسارات جلوگیری کرد.

وی افزود: صنعت نفت در بسیاری از فعالیت‌هایی که انجام می دهد با مقوله امنیت ملی پیوند ناگسستنی دارد؛ به عبارت دیگر اگر صادرات نفت چهار و نیم میلیون بشکه بود، تحریم عملی نمی‌شد؛ زیرا صادرات یک و نیم میلیون بشکه را می‌توان از بازار با افزایش تولیدی که دیگران انجام می‌دهند، حذف کرد.

زنگنه گفت: پس از نظر امنیت ملی مقدار صادرات نفت برای ما مهم است به همین علت است که طرح های افزایش تولید نفت اهمیت دارند و همچنین وقتی خیلی از کشورها در طرح های نفتی ما حضور داشته باشند به راحتی از طرح های نفتی کشورمان کنار نمی روند البته حضور آنها حضور قربت الی الله نیست بلکه آنها نیز هم چون ما به دنبال منافع خود هستند.

وی تصریح کرد: صنعت نفت کشورمان با تهدیدات متعددی رو برو است که این تهدیدات الزاما تهدیدات خارجی نیست بلکه ممکن است تهدید داخلی هم باشد اما به هر جهت باید برای ایمن نگاه داشتن آن ها دقت کرد و هر عضو صنعت نفت نیز می بایست مبارزه با حوادث را وظیفه بداند مانند حادثه تروریستی مجلس که دفع آن در ابتدا توسط خود افراد حاضر در مجلس صورت گرفت.

وزیر نفت افزود: علاوه بر این در اجرای طرح های بهره‌برداری هم باید دقت کرد تا با تهدیداتی که به اشکال مختلف ممکن است بوجود آید مقابله شود؛ پس باید گفت که 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت باید همواره مصون از تهدیدات باشد.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار