آیت‌الله اعرافی:

حوزه‌های علمیه بر پایه ولایت استوار شده است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه‌های علمیه بر پایه مرجعیت و ولایت استوار شده است.
کد خبر: ۲۶۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱ - 28October 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله علیرضا اعرافی امشب در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه‌های علمیه استان مرکزی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه بر پایه مرجعیت و ولایت استوار شده است، اظهار کرد:  طلاب حوزه علمیه به دو اصل ولایت فقیه و مرجعیت به عنوان خطوط اصلی حوزه علمیه می‌نگرند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه رکن رکین مهم حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه پیروان راستین ولایت فقیه هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از تدوین طرح‌های جدید به منظور تعالی حوزه‌های خبر داد و گفت: این طرح‌ها در دوره جدید مدیریت حوزه با مشورت از علما و رهبر معظم انقلاب اسلامی طراحی و در دستور کار قرار گرفته است.

اعرافی حوزه علمیه را برآمده از بطن جامعه و قلب مردم مؤمن ایران اسلامی دانست و افزود: روحانیت از جایگاه و قداست خاصی در بین مردم برخوردار هستند و پیوند بین مردم و روحانیت جدایی‌ناپذیر است.

وی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه باید با نگاه راهبردی و آینده‌نگر برنامه‌های دقیق طراحی و به تربیت نیرو تربیت، فکر تولید بپردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار حضوری حکیمانه در فضای مجازی و بهره‌گیری از این فضا در راستای تبلیغ تعالیم اسلامی شد.

 اعرافی حرکت نظام‌وار و بر اساس برنامه را از دیگر مسائل مهم در حوزه‌های علمیه برشمرد.

 وی گفت: باید به جایی برسیم که در هر نقطه و استان ده‌ها مجتهد و علمای سطح یک تربیت کنیم و حوزه‌های علمیه به سمتی حرکت کند که کالای اندیشه‌ای خود را به بهترین شیوه به مردم و جامعه عرضه سازد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر حرکت به سوی بین‌المللی شدن حوزه‌ها تأکید و تصریح کرد: انقلاب و جامعه نیازهای گوناگون و فراوانی دارد و حوزه باید پاسخگوی این موارد باشد.
 
 منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار