برگزاری اعتراضات در حمایت از استقلال کاتالونیا در سوئیس

جمعی از شهروندان سوئیسی در تجمعی اعتراضی از استقلال کاتالونیا حمایت کرده و از کشورهای اروپایی خواستند این مسئله را به رسمیت بشناسند.
کد خبر: ۲۶۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲ - 28October 2017
برگزاری اعتراضات در حمایت از استقلال کاتالونیا در سوئیسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، روزنامه سوئیسی «لوتسرنر سایتونگ» نوشت: جمعی از شهروندان سوئیسی در برن در حمایت از استقلال کاتالونیا اعتراض کردند.

این اعتراضات شنبه بعد از ظهر در میدان فدرال شهر برن سوئیس برگزار شد و معترضان درخواست کردند که استقلال کاتالونیا توسط دیگر کشورها به رسمیت شناخته شود.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود لطفا به کاتالونیا کمک کنید. معترضان همچنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی در اسپانیا شدند. سخنگوهای این تجمع اعتراضی با زبان های کاتالونیایی، آلمانی و فرانسوی برای حاضران صحبت کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس این اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار شد.

پارلمان کاتالونیا که 135 کرسی دارد، با 70 رای موافق در برابر 10 رای مخالف و 2 رای ممتنع به صورت یکجانبه به استقلال از اسپانیا رای مثبت داده است.

مجلس سنای اسپانیا در واکنش به اعلام استقلال یک‌جانبه کاتالونیا، خودمختاری این منطقه را تعلیق کرد و به دولت مرکزی مادرید اجازه حکومت مستقیم بر منطقه کاتالونیا را اعطاکرد.

ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا در واکنش به اعلام جدایی یک‌طرفه کاتالونیا، از همه خواست که آرامش خود را حفظ کرده و وعده داد که حاکمیت قانون به این منطقه بازخواهد گشت.

نخست‌وزیر اسپانیا، جمعه‌شب در نطقی تلویزیونی، انحلال دولت خودمختار کاتالونیا و پارلمان آن را اعلام کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این منطقه جدایی‌طلب در 21 دسامبر شد.

بسیاری از مقامات اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و  آمریکا اعلام استقلال کاتالونیا را رد کرده و آن را به رسمیت نشناخته و در این مناقشات از دولت اسپانیا حمایت کرده اند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار