بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 76/ داودآبادی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

‎فعالین دفاع مقدس به دنبال ثبت ناگفته‌های جنگ باشند/ نباید بگذاریم دفاع مقدس فراموش شود

نویسنده پیشکسوت دفاع مقدس گفت: وظیفه فعالین عرصه فرهنگ و دفاع مقدس، پرداختن به ناگفته‌های جنگ است و نباید بگذاریم هیچ بخشی از این سرمایه ملی در گذر زمان فراموش شود.
کد خبر: ۲۶۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰ - 29October 2017
‎فعالین دفاع مقدس به دنبال ثبت ناگفته‌های جنگ باشند/ نباید بگذاریم دفاع مقدس فراموش شود
«حمید داودآبادی» نویسنده پیشکسوت ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دفاع پرس، درباره جدیدترین اثر خود، کتاب «جنگ، شعر، عشق و مرگ» که خاطرات یک سرباز عراقی در جنگ ایران و عراق را روایت می کند، اظهار داشت: این اثر تنها کتابی است که به جنگ و فرهنگ جنگ از نگاه سربازان عراقی پرداخته است. در این کتاب به دنبال یافتن روابط و فرهنگ جبهه در میان سربازان عراقی بوده‌ام.

‎داودآبادی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کثرت ایثارگران و جانبازانی که هنوز خاطرات آن‌ها  مکتوب نشده، به دنبال این موضوع رفته است، تصریح کرد: وظیفه افراد فعال در زمینه دفاع مقدس، ثبت و جمع آوری مطالبی است که در ارتباط با آن ها فعالیتی صورت نگرفته است و همه توان خود را برای یافتن و نشر اینگونه مطالب بگذاریم.
 
وی با ذکر مثالی در این خصوص ادامه داد: جنایاتی که منافقین در عراق، به خصوص در بین شیعیان و کردهای عراق انجام داده‌اند، فاجعه بار بوده است و تا به حال در این مورد هیچ کار فرهنگی قابل توجهی صورت نگرفته است و پرداختن به این موضوعات بر عهده ماست.
 
نویسنده کتب دفاع مقدس تاکبد کرد: اعتقاد من این است که خاطرات جنگ و دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و نباید بگذاریم هیچ بخشی از آن در گذر زمان فراموش شود.
 
گفت‌وگو از ریحانه حجازی
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار