فرمانده توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس:

استراتژی دفاعی نظام جمهوری اسلامی مردم پایه است

فرمانده توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: استراتژی دفاعی نظام جمهوری اسلامی، مردم پایه و متکی بر ملت است.
کد خبر: ۲۶۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ - 29October 2017
استراتژی دفاعی نظام جمهوری اسلامی مردم پایه است
به گزارش دفاع پرس از مشهد، آئین اختتامیه دوره شهید اسداللهی ویژه فرماندهان پایگاه‌های بسیج استان­‌های مرکزی و خراسان شمالی در مرکز آموزش تخصصی بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

سردار یعقوب زهدی فرمانده توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در کنار جوانان بسیجی ترکیبی از تجربه و جوانی را بوجود آورده است. اگر بسیج را شجره طیبه بدانیم جوانان مانند ساقه ­هایی هستند که بر تن این شجره طیبه روئیده‌­اند. این مطلب به ما این امید را می ­دهد که شجره طیبه تداوم و استمرار دارد و ترسیم کننده آینده ­ای امیدوار کننده است.

وی افزود: شهادت مدافعانی که در دفاع مقدس حضور داشتند و همچنین حضور جوانان این مرز و بوم در دفاع از حرم آل‌الله که جمعی از آنها نیز به فیض شهادت نائل آمده‌­اند بیانگر این حقیقت است که نسل مدافع گذشته انقلاب با نسل مدافعین امروز حرم ارتباط و اتصال دارند و ما پیشکسوتان دفاع مقدس میراث انقلاب را بدست افراد با انگیزه­ای می‌سپاریم.

سردار زهدی ادامه داد: در دفاع مقدس سرنوشت جنگ را ورود بسیج تغییر داد. هر چند در این بین نباید زحمات و تلاش ­های نیروهای نظامی در ماه ­های اولیه جنگ را که در مقابل دشمن مقاومت کردند و مانع پیشروی آنها شدند را نادیده بگیریم. با ورود نیروهای مردمی و مقاومت آنها در کنار نظامیان، دشمن شکست خورد. عنصر مقاومت مردمی که بعدها در سازمان بسیج تبلور پیدا کرد در گام اول دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت. از سال دوم جنگ تا پایان جنگ ما حمله می­ کردیم و دشمن دفاع می­‌کرد.

فرمانده توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر دشمن از زمانی که جنگ تمام شده نتوانسته به ایران حمله کند علتش این بوده است که بازدارندگی موثر داشتیم. کانون اصلی این بازدارندگی بسیج است. رهبر معظم انقلاب در موضع‌ گیری‌‌هایشان در مقابل دشمن بسیج را به عنوان بازوی خودشان می ­دانند.

سردار زهدی گفت: امروز بسیج منحصر به داخل کشور نیست و این نیروی مردمی فراتر از مرزهای کشورمان نیز فعالیت دارد. علت اینکه ابرقدرتها تاکید دارند که جمهوری اسلامی حضورش را در منطقه کم کند این است که سازماندهی نیروهای مردمی در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن راهکار جمهوری اسلامی برای دفاع این کشورها از مرزهایشان در مقابل تهدیدات دشمنان بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بحث خود مختاری اقلیم کردستان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و تصریح کرد: دشمن در زمانی که متوجه شد که داعش رو به اضمحلال است بحث خود مختاری اقلیم کردستان را مطرح کرد. هدفی را که استکبار در این مسئله دنبال می­‌کرد این بود که در جهان اسلام درگیری و خونریزی تداوم داشته باشد. همانطور که جمهوری اسلامی طرح تشکیل حزب الله لبنان را ارائه داد و این تشکل مردمی بلای جان رژیم صهیونیستی شد، دشمن هم با طرح این موضوع به دنبال آن بود تا در کنار مرزهای کشورمان جریانی را سازماندهی کند تا برای جمهوری اسلامی یک تهدید به شمار بیاید.

سردار زهدی ابراز داشت: استراتژی دفاعی نظام جمهوری اسلامی، مردم پایه و متکی بر مردم است. بسیجیان به عنوان سرپنجه‌های قدرت نظام در داخل جامعه برای حضور مردم در صحنه باید کارکرد خود را داشته باشد و وظایف محوله را به خوبی انجام دهد.

وی در پایان گفت: دشمن در حوزه­ های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی در قالب جنگ نرم طرح براندازی نظام را عملیاتی کرده که بسیج بر اساس ماموریت محوله باید در این جنگ کارکرد خود را داشته باشد. شما بسیجیان باید در حوزه‌های مختلف بطور جد فعالیت­‌های خود را توسعه بدهید. فعالیت­‌های بسیج یک حرکت تاکتیکی است که اثر آن به عنوان یک استراتژیک تضمین کننده بقاء و ثبات نظام جمهوری اسلامی و اجرای قدرت ایران اسلامی است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار