دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

شکست حمله داعش در جنوب دیرالزور/ نبرد داعش و ارتش آزاد در غرب درعا

شکست حمله تروریست‌های داعش به مواضع نیروهای محور مقاومت اسلامی در جنوب استان دیرالزور و ادامه درگیری میان داعش و ارتش آزاد در غرب استان درعا از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 12 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۶۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ - 29October 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نبرد با تروریست‌های تکفیری در استان مرزی دیرالزور در شرق سوریه همچنان ادامه دارد.
 
در همین راستا، روز گذشته نیروهای وابسته به گروهک تروریستی داعش به مواضع آزادشده توسط نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله لبنان و لشکر فاطمیون افغانستان) در اطراف «ایستگاه دوم» در جنوب استان دیرالزور حمله کردند.
 
این حمله با واکنش سخت ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی مواجه شد و نیروهای داعش پس از دریافت تلفات سنگین از ارتش و مقاومت اسلامی مجبور به عقب‌نشینی به مناطق باقی‌مانده تحت اشغال خود در مرز با عراق شدند.
 
شکست حمله داعش در جنوب دیرالزور/ نبرد داعش و ارتش آزاد در غرب درعا 
نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی علاوه بر سد هجوم تروریست‌های داعش در اطراف ایستگاه دوم، در منطقه تحت اشغال «محله کارگران» (حی العمال) در شهر دیرالزور نیز پیشروی کردند؛ طی این پیشروی نیز چندین نفر از تروریست‌های داعشی کشته و زخمی شدند.
 
این در حالی است که علاوه بر استان دیرالزور، در استان درعا نیز ده‌ها نفر از نیروهای تروریست وابسته به داعش طی نفوذ ناموفق به مواضع تروریست‌های ارتش آزاد سوریه در مناطق «خربه مجاحید» و «عبدلی» در غرب شهرک «عین ذکر» در غرب استان درعا در جنوب سوریه به هلاکت رسیدند و زخمی شدند.
 
همزمان با نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی و تروریست‌های ارتش آزاد سوریه، نیروهای شبه‌نظامی کُرد وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیز دست به پیشروی در مناطق تحت اشغال داعش در شمال شرق نهر فرات زدند. شبه‌نظامیان کرد طی این پیشروی توانستند روستای «نملیه» را از اشغال تروریست‌های داعش خارج کنند.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نمایندگان روسیه در کمیته مشترک روسی- ترکی رصد نقض آتش‌بس در سوریه طی 24 ساعت اخیر، 6 مورد نقض آتش بس را در استان‌های حلب و دمشق رصد کردند. این در حالی است که نمایندگان ترکیه اعلام کردند که 2 مورد نقض آتش‌بس را در استان‌های ادلب و حلب رصد کردند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار