بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 83/

ارائه «وای‌فای» رایگان در شهرهای «کربلا» و «نجف»/ کاهش نرخ مکالمه‌های زوار ایرانی در ایام اربعین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مسیر تردد زوار در شهرهای «کربلا» و «نجف»، «وای‌فای» رایگان شده است؛ اما در مسیر این دو شهر این تمهیدات اندیشیده نشده است و پی‌گیر هستیم که این مسیر نیز زیر پوشش «وای‌فای» رایگان قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۶۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ - 29October 2017
آغاز نشست خبری وزیر ارتباطات در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعاتبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنان پاسخ داد.
 
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر نوع مواجهه صدا و سیما در برخورد با اپلیکیشن‌ها، اظهار داشت: صدا و سیما رسانه دولتی نیست و خارج از اداره دولت است و متأسفانه مشاهده شده است که در برخورد با اپلیکیشن‌های داخلی، رفتار عادلانه ای ندارند و به آن‌ها سرویس ارائه نمی‌دهد؛ اما برای اپلیکیشن‌های خارجی تبلیغ می‌کند.
 
آذری جهرمی افزود: از رئیس سازمان صدا و سیما می‌خواهم که طبق قوانین با شفافیت اعمال کند.
 
وی در ادامه در خصوص کاهش تعرفه تلفن همراه در ایام اربعین حسینی نیز بیان گرد: کارگروه ویژه‌ای در استان‌های مسیر تردد زائران اربعین تشکیل شده است که در این استان‌ها برخی خدمات به صورت رایگان در اختیار زوار قرار می‌گیرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال گذشته برخی خدمات تلفن همراه نسبت به سنوات گذشته دو برابر شده بود، خاطرنشان کرد: امسال نیز این خدمات نسبت به سال پیش افزایش دو برابری داشته است.
 
وی عنوان کرد: با برخی اپراتورهای عراقی نیز مذاکراتی انجام شده که نرخ مکالمات در این کشور برای زوار ایرانی کاهش یابد؛ البته نرخ مکالماتی که از ایران با زائران در کشور عراق برقرار می‌شود، کاهش یافته است و منتظر هستیم که طرف عراقی نیز نرخ مکالمات زائرانی را که از عراق با ایران تماس می‌گیرند، کاهش دهند و وزارت ارتباطات عراق نیز وعده داده است که این کاهش نرخ را از طریق اپراتورهای تلفن همراه خود اعمال کند.
 
آذری جهرمی گفت: در مسیر تردد زوار در شهرهای «کربلا» و «نجف»، «وای‌فای» رایگان شده است؛ اما در مسیر این دو شهر این تمهیدات اندیشیده نشده است و پی‌گیر هستیم که این مسیر نیز زیر پوشش «وای‌فای» رایگان قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها