اجرای نمایش بزرگ «نفس المهموم» در مسیر پیاده‌روی اربعین

مدیر مرکز مهنا از اجرای نمایش بزرگ «نفس المهموم» در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ - 29October 2017
اجرای نمایش بزرگ «نفس المهموم» در مسیر پیاده روی اربعینبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، گروه مهنا که برای چهارمین سال متوالی در مسیر پیاده روی اربعین به فعالیتهای تبلیغی و فرهنگی می پردازد، امسال نمایشی را تحت عنوان «نفس المهموم» برای مخاطبان و زائران حسینی روی صحنه می برد.

نمایش میدانی «نفس المهموم» محصول گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح است که همانند سایر نمایش‌های میدانی مرکز مهنا به صورت چند رسانه‌ای اجرا می‌شود.

علیرضا کوهفر تهیه کننده این نمایش گفت: در این ژانر نمایش از تصویر، صدا و نمایش میدانی به صورت همزمان از سیستم نور دیجیتال و ویدئو پروژکشن استفاده می شود.

وی درباره سناریوی این نمایش نیز افزود: بعد از سه سال اجرای نمایش «نجم الثاقب» تصمیم گرفتیم «نفس المهموم» را روی صحنه ببریم که داستان بازگشت کاروان اسرا به کربلا و روضه خوانی بر پیکر شهدای عاشورا است که نقطه اوج آن نمایش مقتل و روضه اباعبدالله است.

کوهفر ادامه داد: با توجه به لزوم پرداختن به موضوعات اساسی روز، به موضوع داعش و گروههای تکفیری و مقاومت مردم منطقه نیز پرداخته می شود و پیام پایانی این نمایش موضوع ظهور است.

مدیر مرکز مهنا محل برگزاری نمایش میدانی «نفس المهموم» را در شهر نجف زیر پل ثوره العشرین، ابتدای خیابان امام علی(ع)، موکب «نجم الثاقب» اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که برای زائران اربعین حسینی از لحاظ زمانی وجود دارد، در طول روز در ۵ یا ۶ سانس مجزا برای مخاطبان اجرا می‌شود که سه نوبت قبل از ظهر، دو نوبت از ظهر تا مغرب و یک نوبت پس از اذان مغرب خواهد بود.

تهیه کننده نمایش «نفس المهموم» با اشاره به عوامل اجرایی این نمایش ادامه داد: سعید اسماعیلی این کار را کارگردانی می کند و  رضا ترکمان مسئول جلوه های ویژه، عباس رحمانی طراح نور، محمدنیاکان مجری طرح، آنه محمد ایری طراح صحنه و لباس و صادق فتاحی مدیر صدای این پروژه هستند.

کوهفر در پایان گفت: اجرای این نمایش میدانی در عراق با همکاری یک تیم حدوداً 55 نفره از نیروهای تخصصی و پشتیبانی و 35 هنرور صورت می گیرد و از 13 الی 18 صفر روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار