استاندار مازندران خبر داد؛

فعالیت یک میلیون و 200 هزار نفر ساعت در زمینه پدافند غیرعامل در مازندران

استاندار مازندران از فعالیت یک میلیون و 200 هزار نفر ساعت طی مدت چهار سال در زمینه پدافند غیرعامل در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ - 29October 2017
فعالیت بیش از یک میلیون و 200 هزارنفر ساعت در زمینه پدافند غیرعامل در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، «ربیع فلاح‌جلودار» استاندار مازندران امروز یکشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان عالیه میرزا زمانی شهرستان ساری با اشاره به نامگذاری هفته پدافند از تاریخ 6 الی 12 آبان، شعار «پدافند غیرعامل حصول اطمینان از مصونیت کشور» را شعار جامع، کامل و مهمی مطرح کرد و اظهار داشت: این شعار بسیار بزرگ و مهمی است و آنقدر باید در خصوص زیرساخت‌ها نیازهای عمومی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تلاش کرد که در برابر هر اتفاق غیرمترقبه و خاصی در کشور مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه دومین روز از هفته پدافند غیرعامل به عنوان روز «خودباوری اقتدار علمی با حرکت انقلابی» نامگذاری شد، خودباوری را یک فرهنگ و جریان دانست و افزود: خورباوری باید در همه ما به وجود بیاید.

فلاح‌جلودار اضافه کرد: ایران امروز کشوری پیشرفته و متمدن است که در دنیا می‌تواند سیاست‌های خود را اعمال کند تا دارای مجمع علمی و اقتدار علمی باشد.

این مسئول با عنوان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب توجه خاصی به مسائل علمی داشت، افزود: ایران در این زمینه جزو کشورهای برتر در سطح جهان است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل، عنوان کرد: پدافند غیرعامل به فرموده مقام معظم رهبری یک اصل است یعنی یک موضوع و مقوله ای است که همیشه باید در جامعه ساری و جاری باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل مربوط به یک مقطعی از زمان نیست، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل در همه شئونات زندگی فردی اجتماعی و عمومی ما باید مورد توجه واقع شود.

این مسئول پدافند غیرعامل را مجموعه‌ای از اقداماتی دانست که در مقابل هر حرکت و تکان‌هایی بتواند بازدارندگی داشته باشد، مقاومت کند، پایداری داشته باشد و بتواند غیر قابل نفوذ باشد.

استاندار مازندران ادامه داد: اگر همه اینها در کنار هم جمع شود چه در زیرساخت های زیربنایی یا فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید یک مفهوم و دلایل متعدد در این بحث داشته باشیم؛ هر چند پدافند غیرعامل به عنوان پدافند یا فعالیت‌هایی است که غیرنظامی تلقی می‌شود.

فلاح‌جلودار با اشاره به اینکه کشور ما در بعد نظامی امروز از یک جایگاهی بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: بعد از جریان هسته‌ای مسائلی اتفاق افتاد و ما باید موضوع را درک کنیم که  سربازان دیپلماسی ما چه کارهای عظیمی انجام دادند که امروز آمریکا و رئیس جمهور فعلی آمریکا به هر شکل و شیوه‌ای به دنبال این است که به برجام تاخت و تاز کند و آن را غیر قابل اجرایی کند و به تعهدات خود عمل نکند.

وی افزود: دشمن در حال محدود کردن کارهای دفاعی چون موشک‌های بالستیک و بازدارندگی ما است و این موضوع برای همه ایرانیان، مسئولان و افرادی که در جایگاه مختلف هستند غیرقابل مذاکره است چون جریان هسته ای به عنوان نیاز اساسی کشور است.

این مسئول عنوان کرد: ما در زمینه نظامی آن چنان اقتدار داریم که تحت هیچ عنوان امروز کشورهای استکباری و کشورهایی که به نوعی چشم طمع به کشورمان دارند از هر جهت این امکان و این اقدام را نخواهند داشت چون امکان دفاعی و بازدارندگی ما بالاتر است.

استاندار مازندران بر ضرورت تجهیز در بعد غیرنظامی که همان پدافند غیرعامل است، تاکید کرد و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری این یک اصل همیشگی است و باید همیشه آمادگی داشته باشیم و آمادگی کشور را در همه جا دنبال کنیم.

وی با بیانم اینکه با تجهیز مدارس به پدافند غیرعامل آمادگی لازم برای پیشگیری در برابر خطرات ایجاد می شود، افزود: همچنین زیرساخت ها را باید طوری پیش‌بینی کنیم که با آخرین مدل و شرایط مقابله با حوادث غیرمترقبه در جهان برابری کند.

فلاح‌جلودار با بیان اینکه دنیا روی ریل خشونت، خونریزی و ترور وجود دارد، عنوان کرد: بعضی از کشورها مثل افغانستان و پاکستان کلا زندگی روزمره شان بر مبنای این جریان در حال اتفاق است که مردم‌شان خسارت‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

این مسئول همچنین حرکت‌‌هایی که در کشورهای سوریه و عراق در حال وقوع است را از مواردی دانست که از قبل توسط استکبار پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وی از تشکیل ستاد پدافند غیر عامل در استان خبر داد و اضافه کرد: باید ستادی تشکیل شود که دستگاه‌های اجرایی را هوشیار کند تا نسبت به این مسئله حساس شوند و برنامه ریزی کنند و اولویت‌های خود را بدانند. 

فلاح‌جلودار از آموزش و پروش به عنوان دستگاه متولی تعلیم و تربیت فرزندان جامعه یاد کرد و گفت: این نهاد فرهنگی با توجه به مسئولیت بسیار سنگینی که در این زمینه دارد آغاز این کار را در سطح مدارس ایجاد کنیم.

این مسئول از فعالیت بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر ساعت در مدت چهار سال در زمینه پدافند غیرعامل در استان خبر داد و متذکر شد: با توجه به اینکه رسانه های مکتوب و مجازی نقش اساسی در بیان و تنویر افکار عمومی دارند در خصوص جایگاه پدافند غیرعامل حساسیت داشته باشند.

وی همچنین هفته پدافند غیرعامل را فرصت مناسبی دانست که مسائل اساسی و عملکردها توضیح داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار