دفاع پرس از آخرین تحولات آزادسازی غرب عراق گزارش می‌دهد؛

پیشروی نیروهای حشد شعبی به سمت القائم/ بازدید «ابومهدی المهندس» از منطقه عملیات

نزدیک شدن نیروهای بسیج مردمی عراق به مرکز شهر القائم و بازدید جانشین فرمانده حشد شعبی از منطقه عملیاتی غرب استان الانبار از مهم‌ترین اخبار تحولات اخیر این عملیات است.
کد خبر: ۲۶۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ - 29October 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای مسلح عراق در روز چهارم عملیات آزادسازی مناطق اشغالی غرب استان الانبار عراق، همچنان به پیشروی خود در این مناطق و خصوصا شهرهای القائم و الراوه، ادامه می‌دهند.
 
در همین راستا واحد تبلیغات جنگی بسیج مردمی عراق (الإعلام الحربی) اعلام کرد: امروز (یکشنبه) نیروهای تیپ 49 حشد شعبی موفق شدند از طریق محور جنوبی، 9 کیلومتر به سمت مرکز شهرستان اشغالی «القائم» پیشروی کنند.
 
همزمان با این پیشروی، ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشد شعبی از محورهای عملیاتی حشد شعبی در غرب استان الانبار بازدید کرد.
 
پیشروی نیروهای حشد شعبی به سمت القائم/ بازدید ابومهدی المهندس از منطقه عملیات 
علاوه بر این جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عراق با پرواز بر فراز شهرهای القائم و الراوه و دیگر مناطق اشغالی در استان الانبار اقدام به پخش اعلامیه‌هایی کردند که در آن ضمن دعوت تروریست‌های داعش به تسلیم شدن در برابر نیروهای مسلح عراق، راهنمایی‌های لازم و توصیه‌هایی نیز به شهروندان حاضر در این ناحیه، ارائه شده است.
 
این در حالی است که ژنرال «عبدالکریم خلف» افسر سابق ارتش عراق و کارشناس امنیتی در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «بلادی» در مورد نقش حشد شعبی در مراحل نخست عملیات آزادسازی مناطق اشغالی استان الانبار گفت: «حشد شعبی با استفاده از تکنولوژی موجود در یگان مهندسی رزمی خود توانست گامی [موفقیت‌آمیز و] حرفه‌ای در مراحل نخست عملیات آزادسازی القائم بردارد.»
 
عملیات آزادسازی شهرهای القائم و الراوه و دیگر مناطق تحت اشغال گروهک تکفیری داعش در غرب عراق 4 روز قبل آغاز شد و نیروهای مسلح عراق بویژه حشد شعبی طی مراحل نخست عملیات توانستند به میزان قابل توجهی به شهر القائم نزدیک شوند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها