برادر شهید «محمد کیهانی» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دفاع از مظلوم آرزوی «محمد» بود

برادر شهید «حجت‌الاسلام محمد کیهانی» با بیان اینکه ولایت‌مداری و ادب و احترام در وجود محمد موج می‌زد، گفت: دفاع از مظلوم آرزویی بود که برادرم به آن رسید.
کد خبر: ۲۶۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹ - 14June 2018

«رحیم کیهانی» برادر شهید مدافع حرم «حجت الاسلام محمد کیهانی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: محمد روز «عاشورا» به دنیا آمده بود و از مواهب و ارزش ها و شاخصه های  این روز برخوردار بود. 20 آذر سال 1357 محمد همزمان با عاشورا و در بحبوحه انقلاب به دنیا آمد.

وی افزود: فداکاری، شهادت‌طلبی، جانفشانی، ولایت‌مداری، ادب و احترام، انجام امر به معروف و نهی از منکر در وجود محمد موج می زد. وی از ابتدا با سن کم به این امور توجه خاص داشت، در حقیقت نکته ها و مواردی بود که محمد به عنوان «مولود عاشورا» از این ویژگی ها و مواهب رفتاری و اخلاقی بهره مند بود.

برادر شهید کیهانی با اشاره به دوران کودکی این شهید بیان کرد: محمد با اینکه خیلی پر جنب و جوش، پر انرژی و علاقه مند به بازی بود و لحظه ای نمی توانست آرام بگیرد، ولی اهل درک و فهم بود. پدر و مادر ما، در خانه قوانین و نظم خاصی را برنامه ریزی کرده بودند و ما (سه برادر) نیز خود را ملزم به رعایت قوانین کرده بودیم. به عنوان نمونه عصرهای تابستان از ساعت 13 تا 16 و  شب ها نیز ساعت 9 نباید در خارج از خانه به سر می بردیم و محمد با همه علاقه مندی به بازی، بسیار فرزند حرف شنو و با ادبی بود و همه نکات را رعایت می کرد.

 مولود عاشورا عاشورایی زندگی و در همین عرصه هم به شهادت رسید/ دفاع از مظلوم آرزوی وی بود

وی به بیان خاطره ای از دوران نوجوانی برادر خود پرداخت و گفت: محمد 14 ساله و عضو گشت بسیج نوجوانان بود که سه جوان 21 ساله با جثه هایی بزرگتر از محمد سد راه خانمی می شوند، محمد در مقابل آنها  ایستاده بود، تا رفع مزاحمت کند، من خودم شاهد این ماجرا بودم و زمانی که از دور متوجه شدم و خود را محمد رساندم آنها از مسیر عبور وی به کنار رفتند. محمد ایمان و روحیه معنوی استواری داشت و بسیار شجاع بود.

برادر شهید مدافع حرم ادامه داد: حتی امضای محمد «یا حسین» بود، حق طلبی و عاشورایی بودن در تمام زوایای زندگی وی نمود عینی داشت. یکی از آرزوهای شهید دفاع از مظلوم و ایستادن در مقابل ظالم بود و هیچ گاه نتوانست ظلم را تحمل کند، همیشه مقابل استکبار ایستاد و مدافع حقوق مردم مظلوم بود. مردمی که حق آنها پایمال شده و نتوانستند حق خود را بگیرند. چه روزها و شب هایی که برای احقاق حقوق مردم محروم که تلاش کرد و پیگیری ممارست از کار فلان مسئول و اداره انجام داد و اگر می فهمید کم کاری و کاستی رخ داده تا رفع مشکل از پای نمی نشست.

کیهانی ادامه داد: دغدغه همیشگی شهید برطرف کردن مشکلات مردم بود، آرزوی وی بعد از شهادت این بود، که زنان شیعه، بانوانی عزتمند و با حجاب و عفاف باشند و مسائل حدود شرعی پوشش و عفاف را رعایت کنند و هرمشکلی در جامعه می دید برای برطرف کردن آن تلاش می کرد، کوتاه کردن دست یغما گران بیت المال یکی از کارها یی بود که وی انجام داد و در این راه آسیب ها دید ولی هرگز  دست از مبارزه نکشید و کوتاه نیامد.

 مولود عاشورا عاشورایی زندگی و در همین عرصه هم به شهادت رسید/ دفاع از مظلوم آرزوی وی بود 

وی با اشاره به این نکته زمانی که متوجه شدم، با رفتن محمد به سوریه موافقت شده است بیان کرد: تلفنی با برادرم صحبت کردم، متوجه شدم چند روزبه اعزام وی مانده است و می توانم وی را از نزدیک بینم. تلفن را که قطع کردم، فقط اشک می ریختم، چون با شناختی که از برادرم برای من محرز بود، به شهادت وی یقین داشتم، محمد از کودکی طوری رفتار می کرد که عاقبت به خیری برای وی رقم خورد و شهادت حق وی بود.

برادر شهید ادامه داد: تقریبا در طول یک سال مرتب به سوریه اعزام می شد با محمد داخل پادگان می شدم، می ماندم تا کارهای وی انجام و اعزام می شد ولی دفعه آخر از فرودگاه تماس گرفت و موفق به دیدار وی نشدم، سفارش فرزندان خود را به من کرد.

وی با اشاره به کلیپی که شهید درحین انجام نبرد توصیه هایی را ابتدا به فرزندان خود و سپس به جامعه دارد، یادآورشد: ابتدا فرزندان خود، «کمیل»، «مقداد» و «میثم» را صدا می زند و بعد می گوید: «ولایی و بسیجی بمانید و بایستید هم ظاهری و باطنی و عمل کنید و همه کسانی که این مطلب را می بینندحجاب، حجاب اسلامی را رعایت کنید.»

کیهانی خاطر نشان کرد: برگزاری چند یادواره  و مراسم های شهید و چاپ 2 کتاب با عنوان کتاب «محمد» و دیگری «مولود عاشورا» در مورد زندگی شهید منتشر شده است.

وی گفت: در آینده ای نزدیک موسسه ای با نام شهید تاسیس خواهیم کرد که در این موسسه که با نام، یاد و اندیشه های  شهید راه اندازی خواهد شد، در زمینه های مختلف فکری و اعتقادی فرهنگی، اجتماعی فعالیت های گسترده ای ان شاءالله انجام خواهیم داد. این موسسه به همت خانواده و یکی از دوستان همرزم شهید تاسیس می شود. متاسفانه کار خاصی برای شهید در مدت یک سال گذشته انجام نشده است.

کیهانی تصریح کرد: برای ترویج اندیشه های شهدا باید به کارهای اساسی و بنیادی بپردازیم، در این راستا همکاری همه نهادها و ارگان ها و شهرداری لازم است، البته باید بگویم شهدا نیازی به این کارها ندارند، این جامعه و ما هستیم که باید شهدا را فراموش نکنیم و روش و منش آنها را نشر دهیم، تا جامعه اسلامی از ثمره فداکاری شهدا بهره مند شود.

انتهای پیام/191

نظر شما
پربیننده ها