دریادار سیاری:

دشمن به دنبال کاهش توان بازدارندگی، موشکی و قدرت دریایی ایران است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمن به دنبال کاهش توان بازدارندگی، موشکی و قدرت دریایی ایران و افزایش وابستگی جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۲۶۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ - 29October 2017
دشمن دنبال کاهش توان بازدارندگی، موشکی و قدرت دریایی ایران است/اقتدار منطقه ای ایران خاری در چشم دشمنان استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» امروز در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران که در تالار گل نرگس کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه گام بعدی دشمنان در تقویت نیروهای تکفیری در فراسوی مرزها نزدیک‌ کردن آن‌ها به مرزهای ما بود، اظهار داشت: جوانان این دیار و سایر استان‌ها رفتند و جلوتر از اینکه بخواهند به ما نزدیک شوند مقابل آن‌ها ایستادند و دشمن را سرکوب کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمن و نظام سلطه دنبال این است که در کشور نفوذ کند و همچون سال‌های قبل از انقلاب منافع نامشروع خود را در داخل کشور دوباره به‌دست آورد و آقایی کند و اقتدار، بالندگی، ارزش‌ها و دین را از ما بگیرد و بر ما سلطه داشته باشد.


امیر سیاری افزود: دشمن دنبال این است آنچه که سبب امنیت و دفاع از کشور است را ضعیف کند و وابستگی پیدا کنیم یعنی امکاناتی از جمله نیروی انسانی و تجهیزات که امنیت را برقرار می‌کنند را تضعیف کند و در این راستا هر روز بحث جدیدی را پیش می‌کشد، اما هیچ کس در دنیا برای دفاع از خود بازخواست نمی‌شود.


فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال گرفتن توان دفاعی و امنیت کشور است گفت: ما به‌دنبال افزایش توان بازدارندگی خود هستیم یعنی به قدری توان دفاعی داشته باشیم که چنانچه دشمنی قصد تعرض داشته باشد بداند ضرر آن بیشتر از سودش است و اگر این توان را نداشته باشیم بی‌شک به ما تعرض می‌کنند.


این مسئول افزود: در دفاع مقدس تصور می‌کردند توان بازدارندگی ما محدود است، اما با این فکر غلط وارد کارزار شدند و اکنون نیز به دنبال کاهش توان بازدارندگی، موشکی و قدرت دریایی ما هستند.


وی با بیان اینکه ناوهای ما در اقیانوس هند و عدن با وجود شرایط سخت حضور دارند، گفت: دشمن تحت ائتلاف نامشروعی به دنبال این است که ما در منطقه نباشیم و اکنون همچون خار چشم زیر بار ظلم نمی‌رویم و سلطه آن‌ها را قبول نداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تا زمانیکه توان بازدارندگی داریم دشمنان با هر نوع تجهیزات جرأت تعرض ندارند، بیان داشت: یکی از راهکارهای این اقتدار حرکت در خط ولایت است و بنابر صحبت‌های رهبر انقلاب در جمع دانشگاهیان ارتش جوانان در دنیای امروز تحت تأثیر فضای مجازی قرار نگیرند و بصیرت داشته باشند، زیرا دشمن با امکانات موجود به دنبال رشد ما نیست.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور آرزوی بسیاری از کشورهاست، افزود: در مقایسه امنیت شرق و غرب و فراسوی مرزها با امنیت موجود در کشور متوجه اهمیت بی‌نظیر کشور خواهیم شد.

امیر سیاری با بیان اینکه هر ملتی برای رشد، زندگی و بالندگی و حتی رشد اقتصادی نیازمند امنیت است، ادامه داد: این حرکت و جنب‌وجوش در جامعه ناشی از امنیت موجود است و هر یک از این اتفاقات در کشور که سبب رشد و تعالی شود نیازمند امنیت است بنابراین کشور در بستر امنیت رشد می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت نامطلوب زندگی مردم در غرب و شرق نشان‌دهنده عدم امنیت است عنوان کرد: این امنیت با حرف ایجاد نمی‌شود و نیازمند تلاش بسیار است و افراد بسیاری در ایجاد امنیت دخیل هستند و بعد از خون شهدا تلاش نیروها سبب ایجاد این امنیت شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: دشمن در اوایل دفاع مقدس با روحیه خشن جنایات بسیاری مرتکب شد آنچنان که امام خمینی‌(ره) فرمودند اگر صدام کاری را انجام نداد از روی ناتوانی او بوده است.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران با این تلاش و کوشش امنیت، انقلاب و دین را حفظ کردند گفت: چنانچه نیروهای مسلح امروز ضامن برقراری امنیت هستند به خاطر این است که راه شهدا را پیش گرفته‌اند.

امیر سیاری با اشاره به اینکه رسانه‌ها، فیلم‌های مختلف و ماهواره برای تأثیر روی تفکر جوانان تلاش می‌کنند گفت: جوانان باید به دنبال علم و دانش باشند و نهضت علمی را دنبال کنند و وظیفه آن‌ها در این کشور این است که در این مسیر رشد کنند و تا زمانی که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌انسجام و همدلی بین همه وجود داشته باشد کشور پیروز است.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر‌اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست تصریح کرد: امید دارم همانطور که یاد شهدا را زنده نگه‌داشته‌ایم راه آن‌ها را نیز ادامه دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه براساس بیانات مقام معظم رهبری هر چه داریم از شهدا است متذکر شد: یکی از داشته‌های امروز ما امنیت بی‌نظیری است که به برکت خون شهدا ایجاد شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار