بیست و سومین نمایشگاه نمایشگاه- 127/ محسن ابراهیم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اثر فاخر رزمواره مدافعان حرم حمایت مالی می‌شود

معاون بسیج صدا و سیما گفت: آثار فاخر در صدا و سیما و رادیو پخش خواهد شد. همچنین در صورتی که با اثر فاخری مواجه شویم، حمایت مالی نیز خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۶۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ - 29October 2017
اثر فاخر رزمواره مدافعان حرم حمایت مالی می‌شود
«محسن ابراهیم» معاون بسیج صدا و سیما با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، به برگزاری نخستین رزمواره مدافعان حرم اشاره کرد و اظهار داشت: این رزمواره با هدف تقویت حرکت‌های هنری و رسانه‌ای در حوزه مدافعان حرم به ویژه روحیه انقلابی و جهادی شکل گرفته است.

وی در خصوص علل برگزاری رزمواره مدافعان حرم ادامه داد: فعالیت‌های هنری هنرمندان کشور در عرصه‌های مختلف که در مقوله دفاع از حریم اهل بیت (ع) کار کرده بودند باید در یک جایی تحت عنوان جشنواره یا رزمواره معرفی و تجلیل می‌شدند.

ابراهیم خاطرنشان کرد: این رزمواره در دو حوزه تخصصی و مردمی برگزار می‌شود و از بخش‌های دیداری، شنیداری، موسیقی، سرود و نغمات آیینی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و فضای مجازی مردمی تشکیل شده است.

معاون بسیج صدا و سیما گفت: متولی هر یک از بخش‌های این رزمواره بر عهده یکی از نهادهای کشوری است. این نهادها داوری، تامین هدایا و تندیس را برعهده دارند. معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد متولی بخش مطبوعاتی و خبرگزاری ها، رادیو ایران متولی بخش شنیداری، معاونت مجازی صدا و سیما متولی بخش فضای مجازی، سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس متولی بخش مردمی، سازمان بسیج صدا و سیما متولی بخش دیداری معاونت هنری وزارت ارشاد متولی بخش موسیقی است. همه این نهادها یک ستادی را تحت عنوان «ستاد رزمواره مدافعان حرم» تشکیل دادند.

وی در خصوص جوایز رزمواره مدافعان حرم، عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان آذر ماه به دبیرخانه رزمواره ارسال کنند. اختتامییه این جشنواره نیز در 18 دی ماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود. در هر بخش سه نفر برگزیده می‌شوند و جوایزی را نیز دریافت می کنند.

ابراهیم خاطرنشان کرد: آثار فاخر ارسال شده به رزمواره مدافعان حرم در رادیو و صدا و سیما منتشر می شوند. همچنین در صورتی که اثر خوبی در حوزه مدافعان به دستمان برسد، حمایت مالی نیز خواهیم کرد.

معاون بسیج صدا و سیما گفت: سال گذشته رادیو ایران به تنهایی در حوزه شنیداری رزمواره‌ای را برگزار کرد اما سال جاری رادیو ایران پیشنهاد برگزاری رزمواره مدافعان حرم را به دیگر نهادها و سازمان‌ها ارائه کرد. در پی این پیشنهاد، ستاد کل نیروهای مسلح، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، صدا و سیما، وزارت ارشاد و ... جهت برگزاری مراسم، همکاری کردند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار