بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 133/ پارس‌یار در گفت‌وگو با دفاع پرس:

درباره رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس، بی‌مهری شده است

یک نویسنده دفاع مقدس با اشاره به کمبودهای عرصه ادبیات دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب درباره ادبیات دفاع مقدس فرمودند ما هنوز شاهکار ادبی درباره دفاع مقدس نداریم.
کد خبر: ۲۶۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ - 29October 2017
رهبری فرمودند از دفاع مقدس شاهکار ادبی نداریم«عباس پاسیار» رزمنده دوران دفاع مقدس و نویسنده دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: درباره رشادت ها و فداکاری های رزمندگان دفاع مقدس، بی مهری شده است.

وی گفت: اکثر رزمندگان دوران دفاع مقدس بچه های دبیرستانی بودند. هدف آن ها برای حضور و مقابله با دشمن بعثی می تواند برای جوانان امروز جذاب باشد. جوانان امروز رزمنده های دوران دفاع مقدس را احترام می کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: جوانان شیفته راه شهدای دفاع مقدس هستند اما باید ببینیم چگونه این افتخار بزرگ را نهادینه کند. ما قبل از انقلاب و پس از انقلاب در کردستان مشکلاتی داشتیم. همه این اتفاقات نشان می دهد ما در یک نبرد ده ساله با دشمن روبرو هستیم.

پارسیار گفت: مهر مردم کردستان و پیشمرگان کرد بازگو نشده است. محبت مردم کردستان به شهیدان ناصر کاظمی، محمد بروجردی و محمود کاوه نشان می دهد آنها وفادار به انقلاب هستند. این موضوعات باید نوشته شود و کار ریشه ای صورت گیرد.

وی با انتقاد از فعالیت های سطحی فرهنگی، گفت: نمایشگاه مطبوعات وقتی می تواند تاثیرگذار باشد که کار ریشه ای انجام دهد. دانش آموزان از پشت میز مدرسه اشتیاق زیادی برای دفاع از کشور داشتند. اگر کسی نخواهد رشادت های دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل کند، خیانت کار است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس اگر لازم باشد باید به جوان ها کتاب هدیه دهند. برخی از خانواده ها توان خرید کتاب را ندارند و لازم است تمهیداتی انجام شود تا جوانان کتاب دفاع مقدس بخوانند.

وی درباره مشکلات ادبیات دفاع مقدس بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند درباره دفاع مقدس ما شاهکار ادبی نداریم. خیلی از بچه های دفاع مقدس کنار گذاشته شده اند. معتقدم باید خاطرات این عزیزان ثبت شود. بار اصلی جنگ بر دوش مردم بود و نیروهای مردمی نقش اساسی داشتند.

این نویسنده دفاع مقدس بیان کرد: خیلی از رزمندگان که درجه و جایگاهی نداشته اند امروز فراموش شده اند. سال ها می گذرد و کسی از آن ها سراغی نمی گیرند. برخی از سازمان های متولی دفاع مقدس کارشان نظامی گری است و این مسئله یکی از مشکلات کار فرهنگی است.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار