بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 137/ سردار رفیق‌دوست:

اگر مدافعان حرم نبودند باید در «زعفرانیه» با داعش می‌جنگیدیم

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: اگر مدافعان حرم نبودند و در سوریه و عراق با تکفیری‌ها مبارزه نمی‌کردند، امروز باید در زعفرانیه با داعش می‌جنگیدیم.
کد خبر: ۲۶۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ - 29October 2017
اگر مدافعان حرم نبودند باید در «زعفرانیه» با داعش می‌جنگیدیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست اهداف و رویکردهای روزنامه‌نگاران دفاع مقدس با حضور سردار رفیق دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.
 
رفیق دوست در این نشست با تاکید بر اینکه ما مکلفیم واقعیت‌ها را بگوییم٬ گفت: با پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی برگ جدیدی از تاریخ ورق خورد و استقلال معنا گرفت. این درحالی است که همه دنیا برای مقابله با این استقلال صف‌آرایی کردند و همه گونه دشمنی را انجام دادند.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا ما در سوریه و عراق حضور داریم، اذعان کرد: وقتی کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا اعلام می‌کند که ما چهار هزار میلیارد دلار خرج کردیم تا به واسطه داعش به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنیم، پس مسلم است که ما باید برای دفاع از خود در عراق و سوریه حضور داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: اگر درایت رهبری نبود اکنون ما باید با داعش در زعفرانیه می‌جنگیدیم زیرا ما زمانی وارد جنگ با داعش شدیم که آن‌ها به چهل کیلومتری ایران و بغداد رسیده بودند.
 
رفیق‌دوست بیان کرد: دشمنان برای از بین بردن هلال شیعی با جنگ‌های نیابتی سعی کردند که به ما ضربه بزنند اما اکنون به جای هلال شیعی٬ ماه بدر شیعی به وجود آمده است. از سوی دیگر ضعف فعلی عربستان به خاطر حضور ما در عراق و سوریه است که سبب شده این کشور با بحران مواجه شود.
 
وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس حضور مدافعان حرم در عراق و سوریه را داوطلبانه خواند و گفت: بسیاری این نگاه را به جامعه القا می‌کنند که مدافعان حرم به شکل اجباری در کشورهای منطقه حضور دارند درحالی که این گفته‌ها کاملا اشتباه است و همه مدافعان حرم داوطلبانه در عراق و سوریه حضور دارند.
 
رفیق دوست با اشاره به خلوص شهید طهرانی مقدم در راه مبارزه با دشمنان اذعان کرد: دوران دفاع مقدس٬ ما را از هر خطری بیمه کرد. اتکا به توان داخلی سبب شد تا چشم فتنه را کور کنیم و برای همین است که هیچ کس توان جنگ با ما را ندارد پس نیاز است که چشم به مدافعین حرم بدوزیم و آن‌ها را فراموش نکنیم.
 
وی با اعلام اینکه وقتی ما جنگ را تمام کردیم قوی‌ترین کشور منطقه بودیم، گفت: جنگ ایران و عراق با دعوا بر سر نفت و یا منطقه خوزستان شکل نگرفت بلکه دنیا برای نابودی جمهوری اسلامی متحد شده بود چراکه وقتی جنگ تمام شد ما از یازده ملیت اسیر گرفتیم.
 
رفیق دوست در پایان بیان کرد: در نظام اسلامی نباید ثروت‌ در یکجا جمع شود و تا زمانی که اقتصاد ما دولتی است نوکیسه‌ها هم وجود دارند. اقتصاد باید دست مردم باشد و دولت فقط وظیفه برنامه‌ریزی و نظارت دارد؛ همانند همان چیزی که در اقتصاد مقاومتی آمده است و ما هم امیدواریم که دولتی‌ها به حرف مقام معظم رهبری گوش دهند و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند.
 
 در پایان این نشست از چند خبرنگار فعال در حوزه دفاع مقدس از سوی انجمن روزنامه نگاران تقدیر شد.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها