مهمان‌ نوازی در صحن حضرت زهرا (س)/ آغاز میزبانی شهر نجف از زائران اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه ۸۰ درصد صحن حضرت زهرا (س) مفروش شده است، گفت: زائران اربعین حسینی (ع) می‌توانند از فضاهای آماده‌ شده بهره لازم را ببرند و تمامی امکانات لازم نیز تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۲۶۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴ - 29October 2017
مهمان‌ نوازی در صحن حضرت زهرا (س)/ آغاز میزبانی شهر نجف از زائران اربعینبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در حالی که بیش از 10 روز تا اربعین حسینی (ع) باقی مانده است، زائران ایرانی و سایر شیعیان از سراسر جهان خود را به نجف اشرف که نقطه آغاز پیاده‌روی اربعین محسوب می‌شود، رسانده‌اند.

بر همین اساس شامگاه دیشب (شنبه) با حضور حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیش از 80 درصد از فضای طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) که با همت متخصصان ایرانی در حال ساخت است، مفروش و برای اسکان زائران اربعین بازگشایی شد.

 پلارک با بیان اینکه حضور زائران از تقریباً دو هفته مانده به روز اربعین بی‌سابقه است، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین را به‌عهده دارد، براساس تجربه سال‌های گذشته پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

وی با ابراز اینکه تاکنون حدود یک‌هزار و 500 دستگاه کامیون حامل اقلام و تجهیزات موکب‌های ایرانی وارد عراق شده است، افزود: ستاد بازسازی عتبات با همت خیرین و موکب‌های ایرانی کنار برادران عراقی که میزبان اصلی مراسم اربعین هستند، آماده خدمت‌رسانی به زائران است.

وی خاطرنشان کرد: 25درصد از کل تدارک دیده‌شده از سوی موکب‌های ایرانی در شهر نجف اشرف متمرکز شده و مابقی در مرزها، مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و شهرهای مقدس توزیع شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین از آغاز به کار یک کارخانه تولید آب شرب بسته‌بندی در نجف اشرف با حضور مقامات عراقی خبر داد و گفت: با توجه به نیاز زائران به آب سالم، کارخانه‌ای برای تولید و بسته‌بندی آب در اندازه‌های 200 الی 300 سی‌سی به‌ظرفیت 10 هزار لیوان در ساعت به‌روش ترموفورمینگ در منطقه ثورة العشرین نجف اشرف راه‌اندازی شد.

پلارک افزود: کارخانه آب «ساقی کوثر» با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران، استانداری تهران، شهرداری نجف اشرف و ستاد بازسازی عتبات عالیات راه‌اندازی شده است.

وی گفت: بنا به درخواست مردم، خیرین و ناذرین برای تسهیل راه‌های مشارکت، کد #110*780* (ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) برای توسعه حرم‌ها و کد #1040*780* (ستاره هفت هشتاد ستاره ده چهل مربع) برای برپایی مراسم اربعین اختصاص یافته است.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها