سردار کارگر:

«ما می‌توانیم» در دفاع مقدس تمرین شد/ تفرقه‌افکنی بین سپاه و ارتش حرام شرعی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه «ما می‌توانیم» در دفاع مقدس تمرین شد، گفت: ما در دفاع مقدس با دست خالی و با تکیه بر ایمان و توکل بر خداوند پیروز شدیم.
کد خبر: ۲۶۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ - 30October 2017

دفاع مقدس پرافتخارترین دفاع مردم ایران در طول تاریخ استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از رشت، نشست منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور رئیس بنیاد و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح استان گیلان، امروز (دوشنبه) در مجتمع آموزشی «شهید مطهری» بندرانزلی برگزار شد.

در این نشست، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از دفاع مقدس به عنوان گنجینه و اقیانوس، اظهار داشت: دفاع مقدس یک جنگ جهانی کوچک بود که 40 کشور از صدام حمایت کردند.

وی افزود: همه دنیا دنبال این بودند که کمکی به جمهوری اسلامی نشود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دو ابرقدرت شوروی سابق و آمریکا حامی اصلی صدام در تهاجم به ایران بودند، خاطرنشان کرد: بعد از حماسه سوم خرداد (فتح خرمشهر) کمک آمریکا به صدام علنی و مستقیم شد.

وی دفاع مقدس را پرافتخارترین دفاع مردم ایران در طول تاریخ خواند و افزود: در جنگ‌های گذشته، هر بار بخشی از خاک ایران جدا شد؛ اما در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی جدا نشد.

سردار کارگر یادآور شد: دفاع مقدس یک جغرافیای کامل، اعم از جغرافیای طبیعی و سیاسی است که انسان‌های متعالی به وفور در آن دیده می‌شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه «ما می‌توانیم» در دفاع مقدس تمرین شد، گفت: ما در دفاع مقدس با دست خالی و با تکیه بر ایمان و توکل بر خداوند پیروز شدیم.

وی در ادامه به وضعیت کشور در ابتدای ایام پیروزی انقلاب پرداخت و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، ارتش در حال بازسازی و سپاه و بسیج در حال شکل‌گیری بودند که صدام به کشور ما حمله کرد.

سردار کارگر افزود: چیزی که صدام و حامیانش پیش‌بینی نکرده بودند، نقش رهبری در جمهوری اسلامی ایران و نپرداختن صحیح به نقش رهبری در پیروزی‌های دفاع مقدس بود.

وی نقش رهبری را در دفاع مقدس بی‌بدیل دانست و گفت: اگر سوریه رهبری مانند ایران داشت، وقایع کنونی در سوریه اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: در عراق و با ورود مرجعیت شیعه، ورق به نفع مردم عراق برگشت.

وی دفاع مقدس را آبرو و سند افتخار کشور توصیف کرد و گفت: انقلاب در دفاع مقدس تثبیت شد و همه پیشرفت و علوم موفق کشور مدیون دفاع مقدس است.

سردار کارگر افزود: در دوران دفاع مقدس، ما سیم خادار را هم وارد می‌کردیم، اما امروزه متهم به صدور موشک هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران در اوج امنیت و اقتدار است، گفت: ایران اسلامی نه‌تنها امن است، بلکه برای منطقه هم ایجاد امنیت می‌کند که به برکت خون شهدا و ازخودگذشتگی جوانان است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 6 میلیون نفر به اردوی راهیان نور اعزام شدند که عموم این جمعیت عظیم را جوانان تشکیل می‌دادند و این موضوع بیان‌گر جریان‌دار بودن فرهنگ ایثار و شهادت در  کشور است.

وی افزود: بر همین اساس، اینکه گفته می‌شود مردم از فرهنگ شهادت و ایثار فاصله گرفته‌اند، صحیح نیست.

سردار کارگر دفاع مقدس را فرهنگی نه متعلق به گذشته، بلکه متعلق به حال و آینده دانست و گفت: اگر نتوانیم دفاع مقدس و حقایق و زیبایی‌های آن را به نسل آینده نشان دهیم، نسل آینده از ما نخواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: نقش اصلی در دفاع مقدس بر عهده مردم بوده و هرجا که مردم وارد میدان شدند، ما پیروز شدیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین با انتقاد از شایعاتی که به منظور تفرقه‌اندازی بین سپاه و ارتش مطرح می‌شود، تأکید کرد: اظهاراتی که به دنبال تفرقه‌افکنی بین سپاه و ارتش باشد، حرام شرعی بوده و مورد رضایت امام زمان (عج) و نائب برحقشان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیست.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها