جانشین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

یادواره شهدای روحانی استان کردستان 29 آبان‌ماه برگزار می‌شود

سرهنگ دوم پاسدار «رمضان رسولی» گفت: یادواره شهدای روحانی استان کردستان، 29 آبان‌ماه با مشارکت مرکز یزرگ اسلامی غرب کشور، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر نهادها و سازمان‌های فرهنگی و نظامی استان کردستان در شهر «سنندج» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ - 30October 2017
یادواره شهدای روحانی استان کردستان در آبانماه برگزار میگردد//////کجا اظهار داشت////در چه مراسمی/////چه زمانی؟

سرهنگ دوم پاسدار «رمضان رسولی» جانشین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهارداشت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، مقرر شد یادواره شهدای روحانی استان کردستان، 29 آبان‌ماه در شهر «سنندج» برگزار شود.

وی افزود: یادواره شهدای روحانی در راستای سلسله یادواره‌های پیش کنگره 5400 شهید استان کردستان با مشارکت مرکز یزرگ اسلامی غرب کشور، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر نهادها و سازمان‌های فرهنگی و نظامی استان کردستان برگزار خواهد شد.

رسولی با بیان اینکه روحانیت اهل تسنن در استان کردستان، همواره مورد آماج حملات کوردلان استکبار و پیروان داخلی آن‌ها از ابتدای شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار داشتند، خاطرنشان کرد: در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، احزاب منحله که تاب و توان مقابله با روحانیت، به عنوان پرچم‌داران هدایت و راهنمایی مردم برای گرایش به نظام را نداشتند، اقدام به ترور شخصیت‌های استان کردستان می‌نمودند که در این بین 54 نفر از جامعه روحانیت اهل تسنن و تشیع را که پرچمدار دفاع از امام خمینی (ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند را به طور ناجوانمردانه ترور و به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: در این یادواره از کتاب «عرشیان» که حاوی زندگی‌نامه ،خاطرات و وصایای شهدای روحانی استان کردستان بوده و به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان تدوین و چاپ شده، رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها