بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 231/ مدیر خبرگزاری النخیل عراق در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هدف از جدایی کردستان ایجاد نسخه دوم رژیم صهیونیستی بود/ حشد شعبی متعلق به ملت عراق است

محمدعلی حکیم برای نخستین بار از طرح آمریکا و اسرائیل برای مداخله نظامی به نفع نیروهای بارزانی در کرکوک پرده برداشت.
کد خبر: ۲۶۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ - 30October 2017
هدف از جدایی کردستان ایجاد نسخه دوم رژیم صهیونیستی بود/ حشد شعبی متعلق به ملت عراق استمحمدعلی حکیم مدیر خبرگزاری النخیل عراق با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به سوال خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس در مورد جزئیات ناگفته پرونده جدایی اقلیم کردستان از عراق اظهار داشت: برای اولین بار این موضوع را مطرح می‌کنم که آمریکا قصد داشت نیروهای کرد پیشمرگه و ارتش عراق را در کرکوک با یکدیگر درگیر کند.

حکیم در مورد جزئیات این نبرد گفت: این درگیری قرار بود نزدیک به یک هفته طول بکشد و سپس نیروهای آمریکایی، اسرائیلی و متحدان آن‌ها در قالب نیروهای «کلاه‌آبی» سازمان ملل (که در لبنان مستقر هستند) به بهانه جلوگیری از ادامه درگیری وارد کرکوک شوند و طی مدت کوتاهی زمینه استقلال کردستان و تأسیس اسرائیل دوم در منطقه را فراهم کنند.

این تحلیلگر عراقی موضوع همه‌پرسی را در اصل «یک طرح آمریکایی- اسرائیلی برای دگرگون کردن منطقه» توصیف کرد و گفت: سرنوشت مسعود بارزانی این است که او نیز بعد از این خیانت‌ها به ملت عراق، روزی مانند صدام حسین سر از سلول‌های زندان درآورد.

حکیم با اعلام به پایان رسیدن داعش در عراق به موقعیت کنونی این گروهک در عراق اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تنها یک درصد از نیروهای داعش در خاک عراق حضور دارند. مشکل اصلی آمریکا و غرب این است که داعش، که توسط غرب و اسرائیل برای ضربه زدن به محور مقاومت طراحی شده بود، پس از گسترش در آفریقا، وارد فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای غربی خواهد شد.

وی در عین حال تأکید کرد که هم‌اکنون نگرانی اصلی در مورد به راه افتادن یک جریان تکفیری جایگزین داعش در عراق است. 

مدیر خبرگزاری النخیل عراق با اشاره به سخنان رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در مورد حشد شعبی و ادعای خارجی بودن این نیرو، خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح عراق بویژه حشد شعبی، که از کرامت و خاک و ناموس ما دفاع می‌کنند، همگی از ریشه عراقی هستند، از آب دجله و فرات آشامیده‌اند و اگر قرار است افرادی به جایی برگردند، این افراد نه نیروهای مسلح و حشد شعبی بلکه خود رکس تیلرسون و نظامیان آمریکایی و غربی هستند که باید به کشورهای خود بازگردند.

حکیم با رد ادعای دموکراسی‌خواهی آمریکا گفت: آمریکا در حالی از وجود دموکراسی در حکومتی مانند رژیم سعودی سخن می‌گوید که تنها انتخابات برگزار شده در تاریخ عربستان، انتخاب یک نفر از هر یک از قبایل حجاز برای ترور پیامبر اسلام (ص) در شبی است که حضرت علی(ع) به جای ایشان در بستر خوابید تا ایشان به مدینه هجرت کند. این در حالی است که طی 13 سال گذشته، نزدیک به 20 انتخابات در عراق برگزار شده است.

مدیر خبرگزاری النخیل عراق در پایان به برخی شبهه‌افکنی‌ها در مورد نخست‌وزیر عراق اشاره کرد و افزود: حیدر العبادی یک انسان بسیار سیاست‌مدار و زیرک است. وی طی سفرهای مختلف و دیدار با شخصیت‌های برجسته منطقه‌ای و بین‌المللی توانست مقبولیت و رضایتی قابل توجه از عراق در نظر سیاست‌مداران و رهبران منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها