بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 224/ سکینه الماسی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

در برنامه ششم به مناطق جنگ‌زده توجه شده است

نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه گفت: در برنامه توسعه ششم اعتبارات خاصی برای استان‌هایی که مناطقی از آنها درگیر جنگ بودند، اعتبارات ویژه‌ای برای بازسازی و توسعه زیرساخت‌های آنها در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۶۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ - 30October 2017
در برنامه ششم به مناطق جنگ‌زده توجه شده است
«سکینه الماسی» نماینده «کنگان»، «دیر»، «جم» و «عسلویه» در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در ارتباط با اقدامات مجلس در جهت حمایت از یادمان‌هایی که در مناطق محروم در حال ساخت است، اظهار داشت: هم‌اکنون در مجلس دهم دستور کاری برای این مقوله نداریم؛ اما در برنامه ششم توسعه اعتبارات خاصی برای استان‌هایی که مناطقی از آن‌ها درگیر جنگ بودند، مثل «کردستان»، «خوزستان»، «کرمانشاه» و بخشی از «بوشهر»، اعتبارات ویژه‌ای برای بازسازی و توسعه زیرساخت‌های آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این موضوع که اکثر افرادی که در کمیسیون انرژی حضور دارند، از مناطق جنگ‌زده ایران هستند و مصائب جانی، مالی و روحی بسیاری بر آنها وارد شده است، ادامه داد: اثرات جنگ هنوز هم بر زندگی این افراد وجود دارد و جای تاسف دارد که کشور ما با این همه امکانات، اقدامات مناسبی در جهت بازسازی زیرساخت های این مناطق انجام نداده و منابع مالی کافی به آن اختصاص داده نشده است. من در سفری که اخیرا به آبادان داشتم دیدم که آثار جنگ هنوز در سطح شهر به چشم می خورد.

الماسی تصریح کرد: این استان ها جزو مناطق نفت خیز ما هستند و با وجود رشادت ها و ازخودگذشتگی‌های مردم این خطه، جا دارد که بهای بیشتری به آبادانی آنها داده شود، چرا که ما آرامش و امنیت خود را مدیون شجاعت و ایثار آنها هستیم.
 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار