بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 232/ سردار مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

رسانه‌ها نقش اساسی در پیشگیری از اعتیاد دارند

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: رسانه‌ها می‌توانند به عنوان نخبگانی که جامعه را خط‌دهی و هدایت می‌کنند، نقش بسیار اساسی در ارائه آموزش‌های مناسب به مردم در حوزه پیشگیری از اعتیاد داشته باشند.
کد خبر: ۲۶۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶ - 30October 2017
رسانه‌ها نقش اساسی در پیشگیری از اعتیاد دارند
سردار «مسعود زاهدیان» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات ویترین عملکرد یک ساله رسانه‌ها است. امسال هم خوشحال هستم که شما در نمایشگاه غرفه دارید و عملکرد شایسته‌ای که خبرگزاری دفاع مقدس در سال گذشته داشته است را به نمایش گذاشته‌اید و امیدواریم تاثیر این ارتقاع کیفی برای شما در سال آینده نیز باشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص نقش رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان ساخت: رسانه‌ها می‌توانند به عنوان نخبگانی که جامعه را خط‌دهی و هدایت می‌کنند، نقش بسیار اساسی در ارائه آموزش‌های مناسب به مردم در حوزه پیشگیری از اعتیاد  داشته باشند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها تلاش‌های بسیار خوبی در زمینه پیشگیری از اعتیاد انجام داده‌اند؛ اما انتظار بیشتری از آن‌ها وجود دارد که متناسب با تهدیدی که در جامعه است، فعالیت بیشتری انجام دهند و رسانه‌ها باید حداقل یک صفحه اختصاصی در حوزه پیشگیری از اعتیاد داشته باشند و مبنای علمی جامعه را به سمت پیشگیری از پدیده‌های جدید در حوزه مواد مخدر و اعتیاد هدایت کنند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص نشستی که اخیرا با همتای پاکستانی خود داشت، گفت: ما بر اساس ماموریتی که بر عهده داریم باید در بعد داخلی و بین‌المللی کارهایمان را دنبال کنیم به همین منظور با کشورهایی که به بحث مواد مخدر مبتلا هستند؛ خصوصا کشورهای همسایه ارتباطات تنگاتنگی داریم و پاکستان به واسطه هم جواری با افغانستان متاثر از تولید مواد مخدر این کشور است و بخشی از مواد مخدر به کشور ما وارد می‌شود و به منظور ارتقای سطح تبادل اطلاعات و همکاری این جلسه را برگزار کردیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای عملیات‌های مشترک، تبادل اطلاعات و همچنین در راستای تقویت جی‌پی‌سی که مرکز هماهنگی اطلاعاتی بین کشورهای ایران و پاکستان و افغانستان است، مذاکرتی را با همتای پاکستانی خودم داشتم و با ژنرال نواز ملک برای تعریف سطح همکاری‌ها و اتفاقاتی که باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد یادداشت مشترکی را امضا کردیم.

انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار