دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی به سمت مرز عراق/ امیدواری روسیه به تعهد ترکیه نسبت به توافق مناطق کاهش تنش

پیشروی نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی به سمت مرز عراق در استان دیرالزور و ابراز امیدواری مقامات روس نسبت به پایبندی ترکیه در مورد توافق مناطق کاهش تنش از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت اخیر است.
کد خبر: ۲۶۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 31October 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله لبنان و لشکر فاطمیون افغانستان) به پیشروی خود در مناطق مرکزی و شرقی این کشور ادامه می‌دهند.

در همین راستا نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی 7 کیلومتر در مناطق تحت اشغال تروریست‌های وابسته به گروهک‌ تکفیری داعش در حومه شرقی ایستگاه دوم در جنوب استان دیرالزور در شرق سوریه پیشروی کردند و طی این پیشروی، به مناطق نزدیک به مرز عراق رسیدند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی توانستند بر چند روستا از مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش و هیأت تحریرالشام در شمال شرق استان حماه نیز مسلط شوند. پس از این عملیات موفقیت‌آمیز، ستاد تبلیغات جنگی محور مقاومت (الاعلام الحربی) نقشه‌ای که تغییر در موقعیت طرف‌های درگیر در این ناحیه را نشان می‌داد، منتشر کرد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی به سمت مرز عراق/ امیدواری روسیه به تعهد ترکیه نسبت به توافق مناطق کاهش تنش

تروریست‌های مسلح نیز همزمان با این پیشروی در استان حماه، شهر «سلحب» در شمال غرب استان حماه را هدف حمله موشکی قرار دادند. خبری از تلفات این حمله تا این لحظه منتشر نشده است.

همچنین نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی با کمک نیروهای دفاع ملی این کشور، توانستند به 3 انبار غله سرقت شده در پایگاه‌های آزادشده متعلق به داعش در روستای «قسطل» در شرق استان حماه دست پیدا کنند.

این انبارهای غله حاوی 3 هزار تن گندم دزدیده شده از سیلوها و انبارهای واقع در استان حماه بود. طبق گفته‌های «محمد حزوری» استاندار حماه، در هر یک از این 3 انبار، هزار تن گندم نگهداری می‌شد. این گندم‌ها هم‌اکنون در حال انتقال به مراکز وابسته به اداره کل تجارت و کشت غلات سوریه است.

در زمینه تحولات داخلی ، «جمال الزعبی» نماینده مجلس خلق سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، هر نوع شایعه در مورد مذاکره با شبه‌نظامیان کرد مستقر در شمال سوریه برای اعطای خودمختاری به آنان در برابر عقب‌نشینی این شبه‌نظامیان از مناطق عرب‌نشین تحت اشغال آن‌ها را رد کرد.

الزعبی در ادامه افزود: این احزاب و گروه‌های نظامی جدایی‌طلب پیروی کامل خود از اسرائیل را اعلام کرده‌اند و این موضوع خط قرمز دولت سوریه است. از سوی دیگر محال است که نماینده دولت سوریه با هر گروه نظامی بر سر اعطای خودمختاری در بخشی از خاک کشور وارد مذاکره شود.
 
وی با اشاره به لزوم عقب‌نشینی این احزاب جدایی‌طلب از مناطق تحت اشغال خود در سوریه، که به گفته وی «با زور و سلاح و تروریسم و حمایت اسرائیل و آمریکا به اشغال درآمده است»، اعلام کرد: دولت سوریه هرگز وجود یک گروه مسلح غیرقانونی در خاک جمهوری عربی سوریه را نخواهد پذیرفت.
 
در زمینه تحولات بین‌الملل نیز «الکساندر لاورنتینف» رئیس هیأت اعزامی دولت فدراسیون روسیه به اجلاس آستانه در پایتخت قزاقستان، از ابراز امیدواری مسکو نسبت به پایبندی آنکارا به توافق مناطق کاهش تنش خبر داد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار